سایت مدیریت پسماند بیرجند تابستان ۱۴۰۰ راه اندازی می‌شود

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند گفت: راه‌اندازی خط تفکیک صنعتی پسماند در سایت مدیریت پسماند با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجراست.

به گزارش ایمنا، احمد لطایفی در این باره اظهار کرد: سایت مدیریت پسماند این شهرداری ۹۵ درصد پیشرفت داشته و تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: تاکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل طرح‌های این سایت هزینه شده و مناقصه آسفالت آن در حال انجام است.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند تصریح کرد: راه‌اندازی خط تفکیک صنعتی پسماند در سایت مدیریت پسماند شهرداری بیرجند نیز با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجراست که با در نظر گرفتن پیشرفت این خط در مجموع سایت مدیریت پسماند شهرداری ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: از مزایای این طرح می‌توان به کاهش آلودگی، بهره برداری بیشتر از زباله، تولید کمپوست و کاهش هزینه تفکیک و بازیافت زباله اشاره کرد.

لطایفی تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تولید زباله در شهر بیرجند بیش از پنج درصد افزایش یافته است و روزانه ۹۵ تا ۱۰۰ تن زباله در مرکز استان تولید می‌شود همچنین دفع زباله‌های بیمارستانی در سایت شهرداری با رعایت تمامی پروتکل‌های ابلاغی از سوی مراکز بهداشت و اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همیشه دفع زباله‌های بیمارستانی با عملیات آهک و خاک‌پاشی دفن می‌شد، اما با شیوع ویروس کرونا محلول خاک و آهک را افزایش داده ایم در حال حاضر دفع این زباله‌ها به دو مرتبه در روز افزایش یافته است.

کد خبر 495583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.