توجه به مدیریت پسماند لازمه دستیابی به شهر بیوفیلیک است

یک دکترای طراحی شهری گفت: با تغییرات اقلیمی ایجاد شده مسئله آلودگی شهرها و آلودگی اقلیمی یک معضل جدی خواهد بود و نیاز است مسائل آلودگی آب و هوا در شهرها مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا باید به سمت شهرهای هوشمند حرکت کنیم.

حسن سجاد زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم شهر بیوفیلیک نحوه مدیریت پسماند شهری است و این مسئله نه تنها در شهرهای شمال کشور بلکه در تمامی شهرهای ایران مطرح است.

وی افزود: از پسماند در تمامی دنیا به عنوان یک ثروت کثیف یاد می‌شود، اما در کشور ما پسماند شهری یک معضل است.

این دکترای طراحی شهری خاطرنشان کرد: آموزش شهروندان و حساسیت آنها نسبت به مدیریت زباله‌های تولیدی از جمله راهکارهای مدیریت بهینه پسماند شهری است و مدیریت شهری نیز باید نسبت به این مسئله حساس باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از مسائل شهری از جمله مدیریت پسماند در اولویت کاری مدیریت شهری نیست در حالی که در دنیای امروز بسیاری از این مسائل با روش‌های هوشمندانه رفع می‌شود.

سجاد زاده با بیان اینکه یکی از معضلات اساسی در شهرهای کشورهای توسعه یافته، زباله‌های شهری است، گفت: از جمله ویژگی‌های شهرهای جدید و شهرهای قدیمی در کشورهای توسعه یافته، مدل مدیریت هوشمند پسماند است که در این مدل احصای زباله، نحوه جدا کردن و تفکیک آنها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: چنانچه بر نحوه جمع آوری، تفکیک و پردازش زباله در شهرهای کشورهای توسعه یافته مدیریت درستی نشود با معضل جدی زیست محیطی مواجه می‌شویم.

این دکترای طراحی شهری اضافه کرد: با تغییرات اقلیمی ایجاد شده مسئله آلودگی شهرها و آلودگی اقلیمی یک معضل جدی خواهد بود و نیاز است مسائل آلودگی آب و هوا در شهرها مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا باید به سمت شهرهای هوشمند حرکت کنیم.

کد خبر 495503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.