با وجود بحران کم آبی نگهداری فضای سبز در اولویت قرار دارد

شهردار مبارکه گفت: موضوع کم آبی هنوز وجود دارد و با توجه به این شرایط نگهداری از فضای سبز شهر مبارکه در اولویت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محسن هاشمی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرداری اظهار کرد: فضای سبز یکی از مهمترین نمودهای عملکرد شهری به شمار می‌رود که علاوه بر زیبایی بخشیدن به منظر شهری در تقویت روحیه و شادابی شهروندان نیز تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: امروز احداث فضاهای سبز در شهرها بسیار حائز اهیمت بود و نگهداری از پارک‌ها و فضاهای سبز احداث شده نیازمند فرهنگ سازی و تعامل شهروندان است.

شهردار مبارکه افزود: فضای سبز شهری مانند یک ریه سالم در محیط زندگی عمل می‌کند و نقش ویژه‌ای در حفظ محیط زیست و آرامش روحی روانی انسان‌ها دارد.

وی تاکید کرد: موضوع کم آبی هنوز وجود دارد و با توجه به این شرایط نگهداری از فضای سبز در اولویت است از این رو باید همه در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

هاشمی گفت: با توجه به مشکلات زیست محیطی همچون آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین اگر فضای سبز شهری توسعه نیابد سلامت شهروندان به خطر می‌افتد از طرفی با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی در سال‌های اخیر توانستیم با تلاش زیاد فضای سبز موجود در سطح شهر را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه نگهداری و توسعه فضای سبز شهری یکی از شاخص‌های مهم بهبود کیفیت زندگی به شمار می‌آید، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۴۰ هکتار فضای سبز در مبارکه وجود دارد که در دوره پنجم با توجه به کم آبی اقداماتی از جمله استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم و کم آب بر و متناسب با اقلیم در چند سال گذشته در شهر مبارکه کاهش مصرف آب فضای سبز با تغییر الگوی کشت برای رسیدن به چشم اندازهای تعریف شده و توسعه فضای سبز انجام شده است.

شهردار مبارکه گفت: اجرای بیش از ۳۵۰۰ متر شبکه سیستم آبیاری تحت فشار در شهر مبارکه، اصلاح الگوی کاشت با اجرای پروژه حذف گونه‌های با نیاز آبی بالا و جایگزینی گونه‌های مقاوم و سنگفرش رفیوژهای میانی بلوارها و جایگزینی درختان کم آب از دیگر اقدامات شهرداری مبارکه در راستای حفظ و توسعه فضای سبز با وجود بحران کم آبی است.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های آبی در سال جاری کرایه چندین دستگاه تانکر جهت آبرسانی به فضاهای سبز و آبیاری در شب جهت جلوگیری از تبخیر انجام می‌شود.

شهردار مبارکه با بیان اینکه بحران آبی به طور کامل بر طرف نشده است، تصریح کرد: با وجود موضوع کم آبی، نگهداری از فضای سبز در اولویت است از این رو باید همه در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

کد خبر 495431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.