معرفی دو فیلم کوتاه ایرانی بخش جلوه‌گاه شرق

دو فیلم کوتاه «واداشته» و «من ایرانی‌ام» از ایران در بخش جلوه‌گاه شرق سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با ۸ فیلم کوتاه از دیگر کشورها رقابت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، در فهرست ۱۰ فیلم کوتاه راه‌یافته به بخش جلوه‌گاه شرق سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۲ فیلم کوتاه واداشته به کارگردانی سیاوش گرجستانی و من ایرانی‌ام به کارگردانی علیرضا کاویان‌راد از ایران حضور دارند.

واداشته به کارگردانی سیاوش گرجستانی فیلم کوتاه ۱۴ دقیقه‌ای است که در خلاصه داستان آن آمده: «گلچهره دختر هشت ساله افغان بنا بر یک خواستگاری سنتی و فرهنگی که معمولاً در قبایل افغانستان هم‌چنین مناطقی از ایران معمول است، مجبور به ازدواج است.»

در واداشته سمیرا حمیدی، ابراهیم حیدری، معصومه رحیمی، امیرمحمد جعفری و مسعود موسوی به ایفای نقش می‌پردازند.

سیاوش گرجستانی متولد ۱۳۶۳ در تهران دارای مدرک طراحی گرافیک است. گرجستانی کار خود را به عنوان بازیگر در تعدادی از مجموعه‌های تلویزیونی، نمایش‌های صحنه‌ای و فیلم‌های سینمایی آغاز کرد. سپس ۴ مستند پرتره درباره ۴ بازیگر سینمای ایران ساخت. واداشته اولین فیلم کوتاه کارنامه او است.

من ایرانی‌ام به کارگردانی علیرضا کاویان‌راد نیز فیلمی ۹ دقیقه‌ای است که در خلاصه داستان آن آمده است: «کودکی در جایی از ایران متولد می‌شود. با کودک همراه و در نقاط مختلف ایران با فرهنگ و موسیقی ایران آشنا می‌شویم.»

علیرضا کاویان‌راد متولد ۱۳۴۶ در تهران فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر تهران است. او در تولید مجموعه‌های تلویزیونی و ساخت آثار کوتاه انیمیشن فعالیت دارد.

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 495381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.