چرا "سامانه رویدادهای شهر اصفهان" طراحی شد؟

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: در سال ۱۳۹۶ وقتی در اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان فعالیت خود را آغاز کردم، با یک شکاف در اطلاع رسانی رویدادها و اتفاقات شهری مواجه شدم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" در سال ۱۳۹۶ وقتی در اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان فعالیت خود را آغاز کردم، با یک شکاف در اطلاع رسانی رویدادها و اتفاقات شهری مواجه شدم. شهرداری روزانه رویدادهای زیادی با مخاطب تخصصی برگزار می‌کرد که در روزهای ویژه سال از جمله در روزهای تابستان تعداد آنها سه رقمی هم می‌شد.(البته قبل از شیوع کرونا) سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف هم رویدادهایی داشتند که معمولاً درخواست اطلاع رسانی و استفاده از فضاهای تبلیغات شهری برای رسیدن به مخاطب خاص خود را داشتند.

مردم، سمن‌ها و هیئت‌های مذهبی نیز به همین شکل به دنبال جذب مخاطب به ویژه مخاطب تخصصی رویدادهای طراحی شده بودند. اما این شکاف در آن سوی موضوع یعنی در بین مخاطبین هم وجود داشت و به نظر شدیدتر هم بود. 

شهروندان هم تمایل دارند بدانند در این شهر بزرگ، امروز چه برنامه‌ای برگزار می‌شود که با سلیقه آنها، با علاقه فرزندشان و همین طور گروه سنی خاص منطبق است. یا شاید دوست دارند بدانند در اطراف جایی که ایستاده‌اند یا محل زندگی، کار، تحصیل و غیره چه رویدادهایی وجود دارد و فعال است؟ این شکاف مقدمات طراحی سامانه‌ای را فراهم کرد که ضرورت آن در سال ۱۳۹۶ دیده شد. از سال ۹۷ تاکنون اداره کل ارتباطات درخواست خود برای طراحی این سامانه را به سازمان فاوا شهرداری اصفهان ارائه کرد و پس از طراحی نسخه اول و رفع ایرادات، سامانه رویدادهای شهر #اصفهان همزمان با روز ارتباطات توسط استاندار محترم استان اصفهان جناب آقای دکتر رضایی رونمایی شد و با آدرس زیر در اختیار شهروندان قرار گرفت:

event.iafahan.ir

هرچند کرونا برپایی رویدادها را به حداقل خود رسانده ولی امیدوارم با عبور از کرونا، فاز مهم این پروژه یعنی جاری سازی آن با مشارکت همه مسئولین ارتباطات در شهرداری اصفهان ، همه دستگاه‌ها و نهادها، فعالان مردمی و سمن‌ها، هیئت‌های مذهبی و غیره برداشته شده و شهروندان عزیز از مزایای این سامانه بهره مند شوند. لازم به ذکر است، اپلیکیشن متصل به این سامانه به همراه امکانات ویژه دیگر نیز آماده بهره برداری است که امیدوارم در هفته‌های پیش رو بتوانیم این اپلیکیشن را هم ارائه داده و رونمایی کنیم.

از همه تلاشگران در سازمان فاوا شهرداری اصفهان و اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در طراحی و بهره برداری از این سامانه ممنونم. "


سامانه رویدادها، نیاز محسوس شهر و شهروندان

کد خبر 495350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.