بازگشت به ۷۰ سال پیش برای دستیابی به توسعه پایدار!

مقامات جنوآ، شهرکی در ایتالیا، برای دستیابی به توسعه پایدار از ایده‌های پیاده شده در دهه ۱۹۶۰ الهام گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان جینوآ فضای سبز جدیدی در یکی از خیابان‌های اصلی شهر به وجود آورده‌اند که گذشته شهر را با امروز آن پیوند می‌دهد. مقامات می‌خواهند با الهام از طراحی شهری حدود هفت دهه پیش، به فرسودگی و استفاده ناکافی از فضاهای اطراف خاتمه دهند و شور تازه‌ای برای ساکنان آن به ارمغان آورند. در این راستا، تپه‌هایی سبز به سبک قدیم، در سراسر شهر به وجود خواهد آمد که قرار است گل‌های بومی زیبایی در آن پرورش داده شود.

در روش جدید طراحی شهری، قرار است پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای سبز در سراسر مناطق به وجود آید که البته یک سیستم هوشمند وظیفه آبیاری آن را بر عهده خواهد داشت. طراحی این فضاهای جدید درست به سبک فضاهای سبز دهه ۱۹۶۰ ایتالیا صورت خواهد گرفت و در نتیجه پیوند عمیقی با ساکنان امروز و تاریخچه شهر به وجود خواهد آمد.

پوشش‌های سبز گیاهی جدیدی جینوآ از تپه‌های کوچکی آغاز می‌شود و به سمت سواحل دریا امتداد پیدا می‌کند. پیش از این در میان مردم شهر این تصور وجود داشت که طراحی شهر در گذشته به خوبی صورت نگرفته بود و همین امر ریشه پیشرفت نه چندان زیاد آن در حال حاضر بوده است. بنابراین، مقامات تصمیم گرفتند از طریق بازگشت به طراحی ۷۰ سال پیش و افزایش پویایی شهر، به این تصور اشتباه خاتمه دهند.

در مرحله اول پایدارسازی شهر به سبک گذشته، سه تپه بزرگ پوشیده از گل‌های زیبا ایجاد می‌شود که قرار است مردم را در مسیر خود به سمت سواحل دریای اطراف شهر هدای

بازگشت به ۷۰ سال پیش برای دستیابی به توسعه پایدار!

ت کند. این طرح برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ توسط یکی از معماران برجسته ایتالیایی در جنوآ پیاده شد اما به مرور زمان زیبایی خود را از دست داد.

کد خبر 495348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.