آمار کرونا سیستان و بلوچستان یکم خرداد؛ یک فوتی و ۱۱ بستری جدید

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه تحت پوشش این دانشگاه ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری شده‌ و یک مورد فوتی در این بازه زمانی در مراکز درمانی استان سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

سیدمحمد هاشمی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار کلی بیماران بستری در استان سیستان و بلوچستان در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز _شنبه اول خرداد ۱۴۰۰ _ اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران بستری جدید در استان سیستان و بلوچستان، ۱۱ نفر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در این استان یک مورد فوتی نیز ثبت شده است، افزود: با احتساب تعداد بیماران بستری جدید در این استان، در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل بیماران بستری در استان سیستان و بلوچستان به ۱۰۴ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص آخرین وضعیت و آمار بیماران بستری در شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: تاکنون آخرین آمار بیماران بستری در سه شهرستان استان سیستان و بلوچستان، زاهدان ۵۷ نفر، زابل ۱۳ نفر و ایرانشهر ۳۴ نفر بوده است.

هاشمی شهری با اشاره به تعداد بیماران بستری جدید در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان، گفت: تاکنون آخرین آمار بیماران بستری جدید در شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان زاهدان ۴ نفر، شهرستان ایرانشهر ۶ نفر و شهرستان زابل یک نفر بوده است.

وی تاکید کرد: هنگام استفاده از کولر گازی در منازل، محیط کار و خودرو، حتماً یک پنجره را برای تهویه هوای آزاد باز بگذارید زیرا فضاهای با تهویه کم از عوامل تسریع کننده ابتلاء به بیماری‌های تنفسی و از جمله کرونا است.

کد خبر 495338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.