رویکرد جدید بوداپست برای توسعه تردد سبز

شهروندان بوداپست، پایتخت مجارستان، به زودی می‌توانند از شبکه جدید و بسیار توسعه‌ یافته دوچرخه اشتراکی برای ترددهای داخل شهری خود بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار بوداپست در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده که دوچرخه‌های اشتراکی جدید شهر، مرحله آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته و در آینده نزدیک، به طور گسترده در اختیار مردم پایتخت قرار می‌گیرد. طی مرحله آزمایشی، حدود ۱۰۰ نفر از مردم دوچرخه‌های جدید را مورد استفاده قرار دادند که این اقدام با استقبال زیاد آنان مواجه شد بنابراین، مقامات رسمی شهر تصمیم گرفتند تعداد دوچرخه‌ها را افزایش دهند تا تمام شهروندان بتوانند بدون هیچ محدودیتی از این تردد سبز بهره‌مند شوند.

رویکرد جدید بوداپست برای توسعه تردد سبز

جالب است بدانید که برنامه‌ریزان بوداپست طی مرحله آزمایشی از کاربران خواسته بودند هر گونه مشکل یا انتقادی در خصوص دوچرخه‌ها را به مقامات گزارش دهند تا در بر طرف کردن مشکل بکوشند و نوع بی‌نقص آن را در اختیار شهروندان قرار دهند. کاربران دوچرخه‌های جدید تنها از طریق نصب نرم‌افزاری که شرکت سازنده MOL Bubi ایجاد کرده، می‌توانند از خدمات این وسایل نقلیه سبز بهره ببرند.

شهردار بوداپست از نصب تعداد ۱۵۸ ایستگاه برای شبکه جدید دوچرخه‌سواری در سراسر شهر خبر داده و اعلام کرده که این ایستگاه‌ها در فاصله‌های نزدیک به یکدیگر قرار خواهد گرفت تا شهروندان بتوانند به راحتی از این دوچرخه‌ها بهره گیرند.

دوچرخه‌های جدید سیستم دوچرخه اشتراکی بوداپست از قابلیت‌هایی متمایز با نوع قدیمی آن برخوردار است به عنوان مثال چرخ‌های آن دارای لاستیک مقاوم به پنچری بوده و دارای وزن بسیار کمی است بنابراین امکان استفاده از آن‌ها را برای کاربران ساده‌تر می‌کند علاوه بر این زنگ‌های جدیدی روی این دوچرخه‌ها نصب است که صدایی به مراتب دلنشین‌تر از سایر انواع دوچرخه‌ها دارد. دوچرخه‌های اشتراکی جدید همچنین دارای نگه‌ دارنده زیبایی برای گوشی‌های تلفن همراه است که به کاربران امکان استفاده راحت از نرم‌افزار نصب شده روی گوشی برای هدایت مسیر را فراهم می‌آورد.

رویکرد جدید بوداپست برای توسعه تردد سبز

کد خبر 495319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.