۱۶۰ هزار نفر در استان اصفهان واکسن کرونا دریافت کردند/ واکسینه شدن روزانه ۲ تا ۳ هزار نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان اصفهان توضیحاتی ارائه داد.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت انجام واکسیناسیون در استان اصفهان اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۶۰ هزار نفر از مردم استان یک نوبت و حدود ۲۵ هزار نفر دو نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: روزانه به طور متوسط بین دو تا سه هزار نفر واکسینه می‌شوند و این کار در بیشتر شهرها در محل‌های بزرگ تجمعی که برای این کار پیش‌بینی شده در حال انجام است و در اصفهان نیز در حال حاضر دو مرکز تجمعی واکسیناسیون از جمله مصلای بزرگ اصفهان و محل سابق نمایشگاه بین المللی پیش بینی شده و قرار است شش مرکز دیگر راه‌اندازی شود تا در مجموع هشت مرکز در نقاط مختلف و با دسترسی مناسب در شهر اصفهان همچنین در شهرستان‌های پرجمعیت پیش‌بینی شود.

شروع واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا در این هفته

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص واکسیناسیون گروه هدف بالای ۷۰ سال، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا در این هفته شروع می‌شود و سالمندان می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا طی روزهای آینده زمان و محل واکسن با ارسال پیامک به آن‌ها اعلام شود، البته زمان دقیق نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال انجام شده و همچنان ادامه دارد و افراد بالای ۷۵ سال هم در حال انجام است، اگر تماس یا پیامکی برای سالمندان ارسال نشود می‌توانند با مراجعه به سامانه سیب نام خود را ثبت کنند تا با آن‌ها تماس گرفته شود، واکسیناسیون خودرویی تا زمانی که گروه‌های سالمند واکسینه می‌شوند ادامه دارد.

کمبود واکسن نداریم

حیدری با توضیح این که افراد نباید بدون هماهنگی به محل‌های تزریق واکسن مراجعه کنند، تصریح کرد: برای جلوگیری از ازدحام و رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا ویروس افراد تنها زمانی که برای آن‌ها پیامک ارسال می‌شود در ساعت مقرر به محل مورد نظر مراجعه کنند.

وی در خصوص محموله‌های جدید واکسن، اضافه کرد: محموله‌های جدید در هفته گذشته تحویل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شده و کمبود واکسن نداریم و واکسن‌های چینی و ایتالیایی در حال حاضر در اصفهان برای تزریق استفاده می‌شود.

کد خبر 495308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.