اصرار مادر رومینا اشرفی به مجازات پدر فرزندکش

یکسال از قتل رومینا اشرفی به دست پدرش گذشت و مادر رومینا همچنان خواستار مجازات بیشتر شوهرش است.

به گزارش ایمنا، امروز سالگرد رومینا اشرفی است این دختر تالشی سال گذشته در صدر اخبار تلخ حوادث قرار گرفت و هنوز هم باورش سخت است که پدر سنگدل دخترش را با داس به قتل رساند.

یکم خرداد ۹۹ روزی بود که ایرانی‌ها با قتلی فجیع مواجه شدند. در آن روز بهاری رومینا اشرفی، دختر ۱۳ ساله گیلانی در خانه و به دست پدر به قتل رسید. قتلی بی رحمانه که حتی بازگویی جزئیات آن هم آزارنده است.

پس از آن قتل و دستگیری پدر جنایتکار بحث‌های بسیاری در جامعه ایرانی درگرفت. از یکسو جدل‌ها بر سر شرایط فرهنگی و اجتماعی بود که خانواده را به سمت قتل فرزند هل می‌داد.

ناموس پرستی و تعصباتی از این دست که همیشه سایه‌ای سنگین بر سر روابط عاطفی و خانوادگی انداخته و تهدیدی حتی برای جان دختران و زنان ایرانی محسوب می‌شود.

در سوی دیگر ماجرا، اما صحبت‌ها بر سر ضعف‌های قانونی بود. همان نقص بزرگی که پدر رومینا را به این نتیجه رساند که جریمه سنگینی در انتظار او نخواهد بود و او را برای فرزندکشی تشویق کرد.

حرف‌های وکیل مادر رومینا در سالگرد قتل

با گذشت چند ماه از حادثه می‌دانیم که رضا اشرفی پدر رومینا به ۹ سال حبس محکوم شده و بهمن خاوری پسری که قصد ازدواج با او را داشته دو سال زندان گرفته است. سراغ نیکدل مقدم، وکیل رعنا دشتی (مادر رومینا) رفته ایم تا از آخرین اتفاقات این پرونده بگوید. او می-گوید همچنان پیگیر تشدید حکم هستیم و مادر رضایت نداده است.

اگرچه پدر رومینا با تهدید به دنبال گرفتن این رضایت بوده است. مادری که در ماه‌های اخیر تصمیم به جدایی از رضا اشرفی گرفته و قصد گرفتن حضانت پسر کوچکش را هم دارد.

نیکدل به برترین‌ها می‌گوید رعنا دشتی خانه‌ای را که در آن ساکن بودند ترک کرده و حالا در خانه مادر و پدرش زندگی می‌کند. خانه‌ای که جزو اموال پدری او بوده و حالا خالی افتاده است.

وکیل پرونده همچنین از نقش عموهای رومینا در تحریک پدر به قتل می‌گوید و این که هیچوقت تصمیمی برای تحت پیگرد قرار دادن آن‌ها گرفته نشده است.

او در عین حال از تصویب نشدن لایحه «تشدید مجازات پدر مرتکب قتل فرزند» گلایه می‌کند که همچنان دست پدران را برای قتل فرزندان بازمی گذارد.

منبع: رکنا

کد خبر 495285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    22 3
    واقعا که مرد شور این قانون رو ببرن این مردک باید اعدام میشد برای چی اعدام نمیشه چند بچه دیگر باید به دست پدر و مادرشون بمیرن تا قانون درستی بزارید حق بچه ها پس کجا رفته همش حق باید با پدر و مادر باشه مگه گناه ما چیه
    • سپهر شفیعی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      7 1
      خدا لعنت کنه باعث و بانی مرگشو اول از اون پسره بهمن خاوری بعدم پدرش و اهالی اون روستا خدا همشونو لعنت کنه این ی بچه بوده درک نمیکرده تشنه محبت بوده و اون کثافت گولش زده
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    8 1
    واقعا که.........
  • ایران IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    5 37
    الکی چرت نبافین پدرش فلانه چیه،یه مردنفسش دراومده یه دخترو بابیل کوبیدن توزمین سفت بزرگ کرده بعددختره بره بایه پسرلایوبزاره تودهات ابروشوببره بعدپدره بیادبگه آفرین دخترم دستت دردنکنه که توابادی سنگ رویخم کرد،ادم اگه روناموسشم غیرت نداشته باشه باید بره بمیره دختربزرگ کرده باخون دل آرزو براش داشته بعدطرف از اونور بیاددخترشوببره لایوم باهاش بزاره چن روزپیشش باشه دخترا گول این عشقوعاشقیو میخورین که چی اون پسراگه واقعاخواستگاربودمیومد ابرو پدرزنشودخترشوببره تاجای کسی نیستین قضاوت نکنین
  • سپهر شفیعی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    10 3
    روحت شاد رومینا جان جات تو بهشته لعنت ب کسایی ک باعث و بانی این کار شدن خدا ازشون نگذره روحت شاد رومینای عزیز♥♥