جزئیات پروژه‌های ساماندهی مشاغل شهرداری اصفهان

فردا _یکشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۰_ در هشتاد و یکمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» معادل ۴۱۵۰ میلیارد ریال پروژه‌های سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به مشکلات پدید آمده ناشی از استقرار کارگاه‌های صنعتی مشاغل مزاحم در محدوده مناطق شهری نظیر آلودگی‌های هوا، صوتی، زیست محیطی و ترافیکی، یکی از وظایف و اهداف کلان سازمان ساماندهی مشاغل شهری، رفع این مشکلات و ساماندهی مشاغل است تا بتوانند از یک سو در ایجاد اشتغال و تأمین کالا و خدمات مورد نیاز شهروندان و کمک به رشد و توسعه صنعت و اقتصاد کشور مؤثر باشد و از سوی دیگر در کنترل آلودگی‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی و ترافیکی شهر اقدام مؤثر کند.

در همین راستا سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری اصفهان با ایجاد مجتمع‌ها و شهرک‌های کارگاهی و صنفی در مکان مناسب و با امکانات کافی با تشویق و ترغیب صاحبان مشاغل برای جا به جایی و انتقال به این مجتمع‌ها از طریق تصویب آئین‌نامه فروش و مشوق‌ها در شورای شهر اسلامی شهر در ایجاد تسهیلات ویژه و فروش اقساطی توانسته تا حد زیادی مشکلات شهر را کاهش داده و از توسعه صنایع آلاینده و مزاحم در شهر جلوگیری کند.

مجموعه کارگاهی نیک‌اندیش

این مجموعه کارگاهی در سال ۶۷ در زمینی به وسعت ۲۰۰ هزار متر مربع و در شرق اصفهان خیابان مشتاق سوم و با واگذاری قطعات زمین به اتحادیه‌های صنعتی و اتحادیه سنگتراش‌ها، عملیات احداث آن آغاز شد.

در این مجموعه احداث ۸۵۶ واحد کارگاهی در قالب ۳۵ بلوک طراحی و پیش‌بینی شده است که در حال حاضر تعداد ۲۸ بلوک آن ساخته شده است.

بلوک‌های آماده بهره‌برداری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان و با عرصه ۶.۱۷۵ متر مربع و اعیان ۷.۶۰۲ متر مربع است که هر واحد بین ۱۵۰ تا ۲۸۲ متر مربع به صورت متغیر است. از ویژگی‌های این مجموعه کارگاهی موقعیت بسیار مناسب دسترسی به امکانات شهری و دارا بودن امکانات آب، برق، گاز و تلفن است.

فعالیت‌ها در این مجموعه کارگاهی عبارتند از سنگ تراشی‌ها، درب و پنجره‌سازان، فلزکاران، تولید کنندگان صنعت الکترونیک و تراشکاری، صافکاری، نقاشی اتومبیل، نجاری، آلومینیوم کار، مکانیکی و ام. دی. اف کاری است که این واحدها بر اساس آئین‌نامه مشوق‌های فروش به صورت مزایده و تقسیطی واگذار می‌شود.

مجتمع صنفی خواروبار

در راستای اهداف و وظیفه اصلی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری در جهت توسعه و ساماندهی هدفمند مشاغل شهری ایجاد مجتمع صنفی خواروبار و خشکبار و مواد غذایی در زمینی با مساحت ۱۵ هکتار به منظور ساماندهی واحدهای صنفی عمده فروشان خواروبار و خشکبار و مواد غذایی اصفهان در سال ۱۳۹۵ آغاز شد که فاز اول شامل ۴۵ سوله با مساحت ۵۷۰ متر مربع با احتساب ۲۵ هزار ۶۵۰ متر مربع عیان و عرصه ۳۶ هزار متر مربع آماده بهره‌برداری شده و فاز دوم با ۶۶ سوله با متراژ ۳۸ هزار متر مربع عیان و ۸۷.۵۰۰ متر مربع عرصه آغاز به کار می‌شود که هر واحد دارای انبار، مجموعه اداری و حیاط است.

از ویژگی‌های این مجموعه دسترسی به خدمات عمومی، همجواری با رینگ سوم و چهارم شهری،  ۱۵ کیلومتر فاصله تا ایستگاه راه آهن همچنین دارای همه امکانات آب، برق، گاز و تلفن است که این واحدها نیز بر اساس آئین نامه مشوق‌های فروش به صورت مزایده و تقسیطی واگذار می‌شود.

کد خبر 495274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.