مراکز مجاز استخراج رمز ارز از امروز خاموش می‌شود

سخنگوی صنعت برق گفت: به منظور تامین برق مشترکان و کمک به جلوگیری ازبروز خاموشی، مراکز مجاز استخراج رمز ارز در ساعات اوج مصرف برق از امروز، شنبه اول خرداد خاموش می‌شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت توانیر، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: هم اکنون مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز که به صورت مجاز فعالیت می‌کنند به ۳۰۰ مگاوات می‌رسد که برق این میزان به منظور حفظ تعادل و پایداری شبکه برق، قطع می‌شود.

وی افزود: براساس بارهای شناسایی شده و برآوردهای انجام شده در مانورهای برگزار شده، در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ مگاوات برق در مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در کشور مصرف می‌شود، که این مصارف غیرقانونی به دلیل اتصالات نادرست و افزایش نقطه‌ای مصرف برق باعث آسیب دیدگی و حتی سوختن تجهیزات شبکه شده که خاموشی‌هایی را به دنبال دارد.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مصارف غیرقانونی باعث ایجاد نوسان در شبکه برق می‌شوند، از مشترکان خانگی که از دستگاه ماینر و تجهیزات مربوطه برای استخراج رمز ارز در منزل استفاده می‌کنند خواست که سریع‌تر نسبت خاموش کردن اقدام کنند.

به گفته رجبی مشهدی در صورت قطع کردن و شناسایی، علاوه بر ضبط تجهیزات تا تعیین تکلیف نهایی، برق منزل این دسته از مشترکان متخلف نیز قطع می‌شود.

وی افزود: هموطنان عزیز به منظور حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها و افت ولتاژ در شبکه برق که آسیب آن به خود مردم می‌رسد، می‌توانند هرگونه فعالیت غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از شبکه برق را از طریق مراجعه به سامانه سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat به اطلاع برسانند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در این سایت بخشی جداگانه برای معرفی مراکز یا افرادی که به صورت غیرمجاز به استخراج رمز ارز می‌پردازند وجود دارد که مردم می‌توانند از طریق مراجعه به این بخش، حتی شماره شبا بانکی خود را جهت دریافت پاداش معرفی مرکز غیرمجاز، اعلام کنند. پرداخت پاداش به افرادی که به افشای مراکز استخراج رمز ارز اقدام می‌کنند، پس از بررسی و تأیید صحت گزارش ارائه شده، انجام می‌شود.

کد خبر 495252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.