خط ۰۹۶۲۸ برای سئوالات مرتبط با اعتیاد است

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: خط ۰۹۶۲۸ برای سوالات مرتبط با اعتیاد است و درمان پشت تلفن انجام نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، ماریت قازاریان اظهار کرد: تمام افراد چه مصرف‌کنندگان مواد و چه سایر گروه‌های مردمی می‌توانند با خط ملی اعتیاد تماس بگیرند، سوالات باید مرتبط با اعتیاد باشد و درمان پشت خط انجام نمی‌شود اما راهنمایی شیوه‌های درمانی و ارجاع به مراکز و سوالات مربوط به درمان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: گاهی فرد مصرف کننده و گاهی نیز که در خانواده یا اطرافیان، فرد مصرف‌کننده‌ای دارد با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرد تا به طور مثال برای هدایت آنان از شیوه‌های درمانی مطلع شود، گاهی نیز افراد، فرزندانی دارند که نگران هستند، مواد مصرف کنند بنابراین با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرند که از اعتیاد فرزندان خود پیشگیری کنند.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: گاهی نیز فرد تماس‌گیرنده فرزندی یا قوم و خویش مصرف‌کننده ندارد و خودش هم مصرف‌کننده نیست اما خواستار دریافت اطلاعات عمومی درباره اعتیاد است.

قازاریان تاکید کرد: همه افراد می‌توانند با خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ تماس بگیرند و سوالات مرتبط با اعتیاد را بپرسند. در صورت نیاز مراکز درمانی به آنها معرفی می‌شود.

وی گفت: تماس‌گیرندگان در صورت نیاز به تمام مراکزی که تحت نظارت بهزیستی هستند چه دولتی و غیردولتی، سرپایی، کمپ‌ها و مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی ارجاع داده می‌شوند. البته به مراکز سرپایی وزارت بهداشت –تا جایی که نشانی آنها را داشته باشیم- نیز ارجاع داده می‌شوند؛ در واقع مراکز رسمی مجوزدار از بهزیستی و وزارت بهداشت مراکز ارجاع صدای مشاور به شمار می‌روند.

قازاریان گفت: برخی تماس‌گیرندگان نیز برای دریافت خدمات به مراکز کاهش آسیب و مراکز گذری، در صورت نیاز ارجاع می‌شوند.

وی تصریح کرد: تعداد تماس‌ها در ارتباط با کاهش آسیب تماس‌ها کمتر است. چون نیازمندان به این خدمات، قشری تزریقی هستند که کمتر با تلفن تماس می‌گیرند یا ممکن است کسانی که در پاتوق‌ها هستند با این شیوه آشنا نباشند. ارجاع به مراکز درمان خیلی بیشتر است.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون دو میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارند که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

منبع: ایرنا

کد خبر 495245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.