اصفهان از شهرهای پیشرو در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اصفهان با برخورداری از شهرک علمی تحقیقاتی و واحدهای متعدد دانش بنیان از شهرهای پیشرو در حوزه اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سورنا ستاری در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های دانشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اصفهان با برخورداری از شهرک علمی تحقیقاتی و واحدهای متعدد دانش بنیان از شهرهای پیشرو در حوزه اقتصاد دانش بنیان است.

وی گفت: خوشبختانه پیرو مصوبات قبلی اتفاقات خوبی در دانشگاه اصفهان افتاده است؛ همکاری بخش خصوصی به صورت جدی در حوزه نوآوری قابل مشاهده است و به زودی مرکز نوآوری لوازم خانگی توسط شرکت اسنوا پیاده سازی می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: همکاری نزدیک صنعت و دانشگاه می‌تواند زمینه ایجاد نوآوری در بخش صنعت را تقویت کند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی اصفهان بزرگترین آزمایشگاه در منطقه مرکز و جنوب شرقی کشور است، گفت: تجهیزات زیادی برای این آزمایشگاه تهیه شده بود، اما این مرکز گنجایش کافی نداشت؛ خوشبختانه با هزینه‌ای که اختصاص داده شد ساختمان آزمایشگاه توسعه یافت.

ستاری با اشاره به ظرفیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان، گفت: این مرکز قابلیت‌های زیادی در زمینه‌های فنی و آزمایشگاهی دارد. امیدوارم در ادامه با کمک و حمایت‌های بیشتر بتوانیم ظرفیت آن را افزایش داده تا استفاده‌های بیشتری از مجموعه داشته باشیم.

هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان نیز عنوان کرد: در حال حاضر ۱۶ شرکت بخش خصوصی برای استقرار در پهنه نوآوری دانشگاه درخواست داده‌اند.

وی اضافه کرد: تلاش کرده‌ایم تا گفتمان جدیدی مبتنی بر نوآوری را بین شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری دانشگاه ترویج کنیم، زیرا فرهنگ سازی در این زمینه به قطع وابستگی به خارج و خودکفایی ملی در تولید محصولات منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

افتتاح پروژه‌های دانشگاه اصفهان

اصفهان از شهرهای پیشرو در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است

کد خبر 495238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.