اعمال ۳۰ درصد افزایش کرایه‌ حمل و نقل برون‌شهری در رفسنجان

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهری شهرداری رفسنجان گفت: از امروز(شنبه) افزایش ۳۰ درصدی کرایه حمل و نقل برون‌شهری در این شهر اعمال می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا سلمانی در خصوص افزایش کرایه حمل و نقل درون و برون شهری اظهار کرد: هر سال از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین طرح نوروزی اجرا می‌شود و قانون ۲۵ درصد افزایش کرایه به‌دلیل یک‌سر خالی بودن اتوبوس‌ها اعمال می‌شود و دوباره از ۱۵ فروردین کرایه‌ها به نرخ سابق برمی‌گردد.

وی عنوان کرد: کرایه‌ها در سال جدید بر اساس تورم افزایش یافته و از امروز اول خردادماه، ۳۰ درصد افزایش کرایه حمل و نقل برون شهری (جاده‌ای) اعمال می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهری شهرداری رفسنجان افزود: برای تاکسی‌های درون‌شهری با توجه به اینکه در کل کشور افزایش کرایه اعمال شده در همین خردادماه این افزایش کرایه‌ها بر اساس نرخ تورم اعمال خواهد شد، اما تا زمانی که ما رسماً اعلام نکردیم هیچ راننده تاکسی اعم از تاکسی‌های معمولی و تاکسی تلفنی حق افزایش کرایه ندارند.

وی با بیان اینکه در بحث ناوگان حمل و نقل عرضه و تقاضا مطرح است، ادامه داد: از لحاظ ناوگان مشکلی نداریم، اما به دلیل وجود بیماری کرونا و همچنین گرانی‌ها با کاهش مسافر مواجه هستیم.

سلمانی خاطرنشان کرد: ناوگان حمل و نقل درون شهری شامل اتوبوس‌های خط واحد همه بازسازی شده و مشکلی در این زمینه هم نداریم.

وی با اشاره به مشکل کمبود ماشین در آژانس‌ها گفت: با توجه به اینکه تعدادی از راننده‌های آژانس‌ها بیماری زمینه‌ای دارند و جلوگیری از مبتلا نشدن به ویروس کرونا فعالیت نمی‌کنند با کمبود نیرو رو به رو هستیم.

منبع: فارس

کد خبر 495221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.