بازار ارز دیجیتال امروز ۱ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ توکن سوزی چیست؟

کوین برن یا توکن سوزی به معنای خارج کردن بخشی از توکن‌های مربوط به یک رمز ارز در بازار است؛ یعنی تعدادی از توکن‌ها را برای اهداف خاصی از بین می‌برند؛ مثلاً افزایش ارزش قیمت توکن یا به علت اینکه حجم توکن‌های تولیدی خیلی زیاد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _شنبه ۱ خرداد _ را اینگونه تحلیل می‌کند: در گزارش بازار رمز ارزها در ابتدا سعی می‌کنیم یکی از مفاهیم موجود در این بازار را به زبان ساده توضیح دهیم به طور مثال وقتی که گفته می‌شود کوین برن اتفاق افتاده یعنی چه؟

کوین برن یا توکن سوزی به معنای خارج کردن بخشی از توکن‌های مربوط به یک رمز ارز در بازار است؛ یعنی تعدادی از توکن‌ها را برای اهداف خاصی از بین می‌برند؛ مثلاً افزایش ارزش قیمت توکن یا به علت اینکه حجم توکن‌های تولیدی خیلی زیاد است.

اگر نمی‌دانید چیست هم اشکال ندارد، تفاوت عمده توکن با کوین این است که کوین بلاکچین یا بستر مربوط به خود را دارد اما توکن ندارد و از بستر سایر بلاکچین‌ها استفاده می‌کند. توکن سوزی زمانی رخ می‌دهد که یک رمز ارز را به کلی و برای همیشه از چرخه بازار حذف کنیم. زمانی که سوزاندن کوین اتفاق بیفتد، قیمت آن بالا خواهد رفت.

در واقع کوین سوزی کاملاً عمدی صورت می‌گیرد تا تعدادی از آن‌ها از چرخه بازار حذف شده و ارزششان فزونی یابد. هر چه مقدار توکنی که برای فروش عرضه می‌شود کمتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد شد. البته گاهی هم شرکتی به اشتباه، بیش از حد لازم توکن تولید می‌کند؛ در این مواقع هم برای کم نشدن ارزش توکن‌ها، بخشی از آن‌ها را می‌سوزانند.

یکی از ایامی که توکن سوزی در آن بسیار انجام می‌شود، زمانی است که کوین‌های ارز اولیه در بازار عرضه شده‌اند. پس از آنکه تایم عرضه اولیه کوین به پایان رسید، فروشنده بخشی از کوین‌های به فروش نرفته را می‌سوزاند. سوزاندن کوین، مقدار آن ارز دیجیتال کم شده و قیمت آن افزایش خواهد یافت. علاوه بر این توکن سوزی در پروژه‌های متعددی صورت می‌گیرد و برخی از صرافی‌های بزرگ هم به صورت دوره‌ای اقدام به توکن سوزی می‌کنند. پروژه‌ها برای کسب اعتماد کاربران کوین سوزی می‌کنند. آن‌ها با این حرکت، تعهد خودشان را نسبت به کاربران به نمایش می‌گذرانند.

‌یکی از روش‌های توکن سوزی انتقال رمز ارز به کیف پولی است که وجود ندارد؛ این کار باعث گم شدن رمز ارز می‌شود و در واقع به صورت کلی از سیستیم حذف می‌شود. اصطلاحاً به آن آدرس خوار نیز می‌گویند.

یاسین الماندرا، تحلیل‌گر ارشد شرکت آرک اینوست، نگرانی‌های شرکت تسلا درباره انرژی مصرفی بیت کوین را نادرست خوانده است.

الماندرا گفت: «برخلاف نظر جمعی، ما معتقدیم استخراج بیت کوین می‌تواند برای محیط زیست آثار مثبتی به همراه داشته باشد.» ایلان ماسک هفته گذشته اعلام کرد تسلا به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از استخراج بیت کوین، دیگر این ارز دیجیتال را نمی‌پذیرد. این اقدام ماسک هیاهوی زیادی به پا کرده و به سقوط ۴ درصدی سهام تسلا هم منجر شده است. این تویت ایلان ماسک تلاطم زیادی در بازار رمز ارزها ایجاد کرده است و بازار را از حالت طبیعی خود دارد خارج می‌کند سرمایه گذاران جهانی کم کم به سمتی می‌روند که نسبت به صحبت‌های ایلان ماسک بی تفاوت باشند.

کتی وود، مدیرعامل آرک اینوست، معتقد است قیمت بیت کوین در بلند مدت به ۵۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. از نظر آرک اینوست این قیمت در صورتی محقق می‌شود که شرکت‌های مدیریت سرمایه بیش از ۵ درصد سبد سرمایه خود را به بیت کوین اختصاص دهند. وود افزود تمامی شاخص‌ها نشان می‌دهند در مرحله افت قیمت هستیم «که بهترین زمان برای خرید است و مهم نیست که این دارایی چه باشد.» در همین حال، گزارش معاملاتی این آرک اینوست بیانگر آن است که این شرکت در بازار ریزشی اخیر فرصت را غنیمت شمرده و سهام صرافی کوین بیس را خریده است.

رووتو، اولین برنامه غیرمتمرکز مبتنی بر کاردانو، ۱.۷ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

برنامه غیرمتمرکز رووتو ( Revuto) ، یک پروتکل پرداخت که از قابلیت قراردادهای هوشمند کاردانو برای کاربردهای خرده‌فروشی بهره می‌برد، طی ۷ روز ۱.۷ میلیون دلار سرمایه از چند صندوق سرمایه‌گذاری خطر پذیر دریافت کرده است. این دور از تأمین مالی خصوصی رووتو به رهبری تیم سرمایه‌گذاری بلک دراگن انجام شد. یوسفا مجیک، مدیرعامل رووتو، خاطر نشان کرد که سرمایه‌های جذب شده به تیمش برای به کار گیری گسترده پرداخت‌های اشتراکی کمک خواهند کرد.

توییت جدید ایلان ماسک

چه مقدار دوج کوین در تصویر می‌بینید؟

انتقال رمزارزها با ارزش بیش از ۱۰ هزار دلار باید به سازمان خدمات درآمدهای داخلی آمریکا گزارش شود. بایدن مالیات می‌گیرد.

مخالفت همتی با بستن شتاب‌زده درگاه بانکی برای رمزارزها

رئیس کل بانک مرکزی: در مقام مسئول بازار پولی کشور معتقدم که ثبات همه بازارها در راستای یکدیگر اعم از بازارهای پولی، سرمایه، تولید و کار از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه بانک مرکزی از رونق بازار سرمایه حمایت می‌کند.تراکنش‌های حوزه رمزارزها از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار است و تنها با بستن شتابزده درگاه‌های بانکی مشکلات برطرف نمی‌شود. البته در این زمینه دولت کارگروهی را با مسئولیت بانک مرکزی تعیین کرده است و جلساتی نیز در این باره برگزار شده است. بانک مرکزی در هر حال هشدارهای لازم را درباره مخاطرات رمزارزها مطرح کرده است و البته در این مسیر تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی تصمیماتی اتخاذ کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در یک گفت‌وگوی خبری، نظرات خود را درباره‌ی ارزهای دیجیتال و چارچوب‌ها و الزامات مرتبط با آن اعلام کرد:

«موضوع رمز ارزها به‌عنوان یک پدیده‌ی غیرقابل انکار در حوزه اقتصادی جهان مطرح است و هدف از ورود مجلس و کمیسیون اقتصادی به این موضوع نیز ساماندهی فعالیت‌ها در این حوزه است. ما نمی‌توانیم موضوع رمز ارزها را در اقتصاد کشورمان نادیده بگیریم، حذف کنیم و یا با آن مواجهه کنیم بلکه باید آن را مدیریت کنیم.»

نقشه بازار ارزهای دیجیتال

کد خبر 495215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.