خیریه‌های سلامت اصفهان تخصصی است

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان اصفهان گفت:یکی از امتیازهای خیریه‌های سلامت در اصفهان تخصصی بودن آنها است و همین مسئله روند کار در حوزه سلامت و رشد بهداشت و درمان را سرعت بخشیده است.

سید حسین رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در ارتباط با نقش خیریه‌های سلامت در پیشبرد اهداف حوزه سلامت و پیشگیری و درمان، اظهار کرد: خیریه‌های سلامت در نیم قرن گذشته نقش مؤثری در امر آموزش، پیشگیری و درمان داشته‌اند که خیریه تخصصی دیابت نیز در این سه بخش به خوبی ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سهم خیران در نظام سلامت در برخی مواقع از سهم دولت بیشتر بوده است و در فراهم کردن بستر و آماده کردن امکانات پیش‌قدم است، تصریح کرد: خیران سلامت در فراهم کردن تجهیزات پزشکی و رفع نیازها و کمبودهای دولتی مانند بخش دیالیز و بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان نقش پر رنگی داشتند.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان اصفهان افزود: هر گاه از خیران کمک یا مساعدتی درخواست شده همواره در این راه آماده بودند و این انتظار می‌رود که این حمایت‌ها دو طرفه باشد، باید بتوانیم از سرمایه‌های اجتماعی که همان خیریه‌های سلامت هستند حراست کرده و حمایت‌های لازم انجام شود.

وی گفت: ارج نهادن به فعالیت خیران و تکریم آن‌ها موجب گسترش فرهنگ خیر می‌شود و معرفی کارهای خیر آنها از طریق رسانه‌ها به جامعه در گسترش امور خیر مؤثر است، خیرانی که اقدام به ساخت بیمارستان فیض، عسگریه و زهرای مرضیه (س) کردند یا معرفی چهره‌های شاخصی که در توسعه دیالیز یا توسعه بیمارستان‌های اصفهان نقش داشتند و یا ده‌ها خیری که در عرصه سلامت فعال هستند، لازم و ضروری است. یکی از امتیازهای خیریه‌های سلامت در اصفهان تخصصی بودن آنها است و همین مسئله روند کار در حوزه سلامت و رشد بهداشت و درمان تسریع کرده است.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان اصفهان تصریح کرد: ارتباط خیریه‌های سلامت با دانشگاه‌های علوم پزشکی چه در اصفهان و چه در خیریه‌ها در زمان کنونی نیاز به تقویت بیشتری دارد.

کد خبر 495208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.