ژاپن با لغو المپیک چقدر ضرر می‌کند؟

با توجه به هزینه‌های صورت گرفته با لغو المپیک، ژاپنی‌ها میلیاردها دلار ضرر خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، با نزدیک شدن به افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو، حال و هوای ژاپن از انتظار روحیه شاد به شک و تردید شدید تبدیل شده است.

دولت ژاپن در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در منطقه توکیو، درخواست‌هایی برای لغو این رویداد عظیم ورزشی داشته اما تاکنون موضع خود را حفظ کرده و اصرار دارد با تدابیری که برای محافظت از هزاران ورزشکار در نظر گرفته شده، المپیک در ایمنی کامل برگزار می‌شود.

قرار بود المپیک مردادماه سال گذشته برگزار شود اما به دلیل بحران کرونا در فاصله ۵ ماه مانده، بازی‌ها یکسال به تعویق افتاد. سابقه لغو بازی‌های المپیک در طول تاریخ وجود دارد اما ژاپن نمی‌خواهد از او به عنوان میزبان چهارمین بازی لغو شده یاد شود.

با وجود شرایط اضطراری در توکیو و چند استان دیگر، دولت ژاپن اصرار به برگزاری المپیک دارد که دلایل آنها قانع کننده به نظر می‌رسد. کمیته برگزاری بازی‌های توکیو ۱۲.۶ میلیارد دلار برای المپیک هزینه کرده و تعویق یکساله ۲.۸ میلیارد دلار به هزینه‌ها اضافه کرده است.

بر اساس برآورد دیگر، دولت ژاپن و شرکت‌های خصوصی درگیر میزبانی این بازی‌ها در صورت لغو کامل این رویداد، ۴۱۱ تریلیون دلار را از دست می‌دهند.

آنچه که در اعداد و ارقام منعکس نمی‌شود، سرخوردگی ورزشکارانی است که برای مسابقه در توکیو طولانی و سخت تمرین کرده‌اند. برای بسیاری از آنها توکیو می‌تواند آخرین فرصت برای کسب مدال المپیک باشد.

نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد ۸۰ درصد مردم ژاپن مخالف برگزاری المپیک هستند. تعدادی از آنها با ریختن در خیابان و با در دست داشتن پوسترهایی با عنوان "نه به المپیک" اعتراض خود را نشان داده‌اند. به دنبال این ماجرا یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن اعلام کرد اولویت او المپیک نیست اما تصمیم نهایی را باید کمیته بین‌المللی المپیک بگیرد.

تا افتتاحیه المپیک تنها چند هفته باقی مانده اما سرنوشت المپیک توکیو همچنان پا در هواست.

منبع: فارس

کد خبر 495196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.