برگزاری هفته فرهنگی زرین شهر به مرحله اجرایی خواهد رسید

شهردار زرین شهر گفت: هفته فرهنگی زرین شهر با رویکرد افزایش نشاط شهروندی به مرحله اجرا خواهد رسید و زمینه‌ای مناسب برای تبادلات فرهنگی با سایر شهرهای ایران است.

به گزارش ایمنا، میثم محمدی امروز (شنبه) در نخستین همایش فرماندهان و شورای بسیج ادارات شهرستان لنجان اظهار کرد: بسیج همواره عامل وفاق همگانی برای توسعه همه جانبه کشور بوده و وجود این نهاد مقدس در سازمان‌ها و ادارات مختلف موهبتی بزرگ به شمار می‌آید و تکیه بر این روحیه پیشرفت در زمینه‌های مختلف همچون سازندگی، فرهنگی، اجتماعی و … را هموار می‌سازد.

وی افزود: ما بر این باور هستیم مدیریت شهری با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بسیج می‌تواند در رفع مشکلات شهر و شهروندان گام‌های مؤثر و شایسته‌ای بردارد از این رو با آغاز فعالیت مدیریت شهری در دوره پنجم پایگاه بسیج شهرداری زرین شهر تقویت شد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: پایگاه بسیج شهرداری در این دوره توانست کارنامه خوبی در امور مختلف از جمله تلاش برای تسهیلگری و کمک به خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان، حذف یا کاهش بوروکراسی اداری، ایجاد سلامت اداری و… از خوب به جای بگذارد و مفهوم واقعی به مدیریت شهری ببخشد.

وی اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری با اتکا به فرهنگ بسیج سعی کرده است عمران و آبادانی خطه طلایی ایران را سرعت ببخشد و همین امر نیز سبب شد طی مدت گذشته تعداد قابل توجهی از پروژه‌های نیمه تمام شهر به بهره برداری رسیده و در ماه‌های پیش رو نیز بخش دیگر از این پروژه‌ها تقدیم شهروندان خواهد شد.

محمدی هفته فرهنگی زرین شهر را اقدامی ارزنده و تاریخ‌ساز دانست و عنوان کرد: ۱۱ خرداد ماه سالروز تأسیس شهرداری این شهر به عنوان روز زرین شهر و از پنجم تا یازدهم خردادماه به عنوان هفته نکوداشت زرین شهر نامگذاری شد و در این هفته به بهانه بزرگداشت تاریخ و تمدن خطه طلایی ایران و همچنین معرفی مفاخر شهر ترکیبی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و… به مرحله اجرا خواهد رسید.

شهردار زرین شهر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را فصل مشترک همکاری شهرداری زرین شهر با بسیج دانست و خاطرنشان کرد: در آستانه سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر به واسطه رشادت‌های شیر مردان گردان سلمان فارسی به فرماندهی سردار شهید حسین قجه ای شاه کلید فتح خرمشهر، ۶ خردادماه تجلیل از مقام شامخ سرداران شهید و شهدای زرین شهر و همچنین غبارروبی گلزار شهدای شهر برگزار خواهد شد.

وی فرهنگ بسیج را برگرفته از واقعه عاشورا دانست و گفت: هفته فرهنگی زرین شهر فرصت و بهانه‌ای برای زنده نگهداشتن ارزش‌ها و روح بسیجی است.

محمدی متذکر شد: پیشنهاد می‌شود پایگاه بسیج شهرداری زرین شهر با نام سردار شهید قجه ای و شهدای شهرداری زرین شهر مزین و در هفته فرهنگی از آن رونمایی شود.

وی یادآور شد: هفته فرهنگی زرین شهر با رویکرد افزایش نشاط شهروندی به مرحله اجرا خواهد رسید و زمینه‌ای مناسب برای تبادلات فرهنگی با سایر شهرهای ایران است و می‌توان با تکیه بر این ظرفیت تاریخ و فرهنگ غنی این شهر کهن را به همگان معرفی کرد و بر همین اساس امیدواریم این رویداد مهم هرساله با رونق بیشتری استمرار یابد و ثمره آن نصیب شهر و شهروندان شود.

شهردار زرین شهر با اشاره به اهمیت انتخابات سرنوشت ساز پیش رو گفت: تاریخ نشان داده هر زمانی که مسلمانان پشت سر ولایت حرکت کرده‌اند به پیروزی رسیده‌اند و دشمنان ایران اسلامی نیز دریافتند که مردم ایران همواره لبیک گوی فرامین ولایت فقیه زمان خود بوده و به هیچ وجه از اهداف و آرمان‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

کد خبر 495177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.