بازسازی و مرمت چشمه آب معدنی «زمزمه» ماسوله

شهردار ماسوله از بازسازی و مرمت چشمه آب معدنی «زمزمه» این شهر خبر داد.

یوسف نیرویی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چشمه آب معدنی «زمزمه» در شهرک ماسوله در کنار رود خلشتربا (ماسوله رودخان) قرار دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر بوده و در کتاب گیلان به تفصیل از آن یاد شده است.

وی با بیان این که آب چشمه معدنی «زمزمه»، مواد آهنی فراوان و طعم تلخی دارد، افزود: آب در طول مسیر آن تا "ماسوله رودخان" نارنجی است، چشمه آب معدنی «زمزمه» در مجاورت یک معدن آهن قرار دارد که در زمان گذشته فعال بوده است.

شهردار ماسوله ادامه داد: دبی (میزان آبدهی) آب چشمه معدنی «زمزمه» یک لیتر در ثانیه است؛ در حال حاضر آب چشمه از طریق لوله‌ای به قطر هشت سانتی متر به خارج از حوضچه می‌ریزد سپس به سمت رودخانه سرازیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای سنگفرش به متراژ ۳۰۰ متر مربع، جداره‌سازی با سنگ مالون، فضاسازی، نورپردازی و ایجاد فضای سبز در محل چشمه در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: برای مرمت و بازسازی چشمه «زمزمه» ماسوله مبلغ یکصد میلیون تومان از منابع داخلی شهرداری اعتبار پیش بینی شده است.

نیرویی افزود: عملیات اجرای روکش آسفالت به متراژ دو هزار و ۵۰۰ متر مربع در سه نقطه شهر حد فاصل کلانتری تا اداره برق در حال اجرا است که در مرحله اول آسفالت مسیر اداره برق تا شهرداری بعد از حدود هفت سال اجرا شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای آسفالت معابر ماسوله مبلغی معادل ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات‌سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور به شهرداری این شهر اختصاص یافته است.

به گزارش ایمنا، ماسوله در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در ۶۲ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 495168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.