دوبلین شهر حامی سالمندان می‌شود

تست کرونای رایگان در پاریس، ترغیب شهروندان به دریافت واکسن در ورشو، برنامه های شهر دوبلین برای سالمندان و احداث بزرگترین مرکز شارژ خودروهای الکترونیکی در کپنهاگن، مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی شورای شهر دوبلین شهروندان این شهر به ویژه سالمندان را برای انجام فعالیت‌های هوازی در فضای باز شهر تشویق کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: فعال بودن با افزایش سن بسیار مهم است، مهم نیست که سطح توانایی شما چقدر است. هر زمان که می‌توانید به فعالیت در فضای باز ادامه دهید. دریافت هوای تازه و ورزش می‌تواند به بهبود روحیه و کاهش استرس و اضطراب کمک کند. از سالمندان شهر تقاضا داریم به بهبود فعالیت‌های روزمره خود اهمیت دهند.

این در حالی است که مدتی می‌شود اعضای شورای شهر دوبلین قصد دارند طرحی را به پارلمان این شهر ببرند تا برنامه‌هایی برای حمایت از سالمندان تدوین شده و این شهر به زودی یکی از شهرهای دوستدار سالمند نامیده شود.

پاریس؛ تست کرونای رایگان در شهر

مقامات شهر پاریس در نظر دارند پس از پایان کرونا، شهر خود را به عنوان بهترین مقصد گردشگری جهان حفظ کنند و به همین منظور، اقدامات متعددی برای جذب افراد توریست به کار گیرند. یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی که قرار است در این زمینه صورت گیرد رایگان شدن تست کرونا برای گردشگرانی است که با هدف بازدید از جاذبه‌های شهر قصد ورود به آن را دارند. این درحالی است که این تست هم در بدو ورود به شهر و هم در هنگام بازگشت توریست‌ها به کشورهای خود رایگان خواهد بود.

البته شورای شهر پاریس از طریق درگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرده است که اقدامات آنان برای جذب گردشگران تنها به رایگان شدن تست کرونا محدود نخواهد شد بلکه سایر جنبه‌های گردشگری را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد به عنوان مثال امکانات جدیدی برای تأمین رفاه هر چه بیشتر افراد جهانگرد به جاذبه‌های شهر افزوده خواهد شد تا رضایتمندی آن‌ها از همه جوانب تأمین شود.

ورشو؛ ترغیب شهروندان به دریافت واکسن

مسئولان شورای شهر ورشو در نظر دارند مردم شهر را برای مراجعه به مراکز درمانی برای دریافت واکسن کرونا تشویق کنند.

رئیس شورای شهر ورشو در وب سایت شخصی خود ادعا کرده است شهروندانی که برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند، علاوه بر امکان بازدید از مراکز فرهنگی و جاذبه‌های شهر با پرداخت تنها ۵۰ درصد کل هزینه، از پاداش‌های دیگری نیز بهره‌مند خواهند شد به عنوان مثال ورزشکارانی که واکسن کرونا دریافت کنند نیز از تخفیف ۵۰ درصدی حضور در باشگاه‌های سراسر شهر بهره‌مند خواهند شد.

این در حالی است که مقامات شهر ورشو تا کنون جلسات متعددی برگزار کرده‌اند اما هنوز به توافق نظر در زمینه اجباری شدن تزریق واکسن کرونا برای تمام افراد بالای ۱۸ سال نرسیده‌اند بنابراین از ایده کاهش هزینه‌ها در رویدادهای مختلف برای تشویق مردم به حضور در مراکز درمانی و دریافت واکسن بهره گرفته‌اند.

کپنهاگن؛ احداث بزرگترین مرکز شارژ خودروهای الکترونیکی

طرح احداث بزرگترین ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی در پایتخت دانمارک از طریق همکاری شورای شهر کپنهاگن و شرکت سازنده تاکسی‌های عمومی و کمپانی ا. آن، بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری، تولید و توزیع برق در جهان صورت گرفته است.

ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی در نزدیکی فرودگاه کپنهاگن احداث شده و فاصله زیادی با مرکز شهر ندارد. بنابراین، کاربران می‌توانند به راحتی وسایل حمل و نقل خود را از نیروی این ایستگاه بهره‌مند کنند و رانندگان تاکسی‌های عمومی نیز قادرند به حمل مسافران از فرودگاه بپردازند.

شورای شهر کپنهاگن با اعلام خبر احداث بزرگترین ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی از آغاز فعالیت این ایستگاه از یازدهم ماه مه خبر داده است که با استقبال زیادی در میان کاربران وسایل نقلیه الکتریکی برخوردار شده است. مقامات شهری کپنهاگن امیدوارند در نتیجه این اقدام بتوانند دست کم تعداد یک‌هزار و ۷۰۰ تاکسی با موتور گازوئیلی را تا سال ۲۰۲۵، با نوع الکتریکی آن جایگزین کنند و همچنین، مردم عادی را به خرید خودروهای الکتریکی سوق دهند.

کد خبر 495164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.