از اعتبارات صندوق های بین المللی محیط زیستی برای احیای زاینده رود استفاده شود

شهردار اصفهان از معاون وزیر امور خارجه کشور خواست که با نگاه دفاع از محیط زیست وام‌هایی از اعتبارات صندوق‌های بین‌المللی محیط زیستی برای احیای زاینده رود اخذ شود و شهرداری آمادگی پیگیری این موضوع را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: چهار سال پیش مرکز همایش‌های بین‌المللی مانند یک جسد بی جان در محاصره طلبکاران بزرگ بود و بر همین اساس بودجه شهرداری نیز کمتر از میزان این بدهی‌ها بود خوشبختانه طی سفرهایی که با معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان به تهران داشتیم توانستیم اعتبارات لازم را جهت تکمیل اعتبار این پروژه کسب کنیم.

وی افزود: بیش از ١٠٠٠ میلیارد تومان در پروژه مرکز پژوهش‌های بین‌المللی بابت حل مسائل حقوقی و ساخت هزینه شده است، همچنین شهرداری اصفهان ٢٤٠ میلیارد تومان در نمایشگاه بین‌المللی و حدود ٦٠٠میلیارد تومان در راستای آزادسازی زمین‌های پروژه رینگ چهارم هزینه کرد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه بودجه اصفهان در بین کلانشهرهای کشور افزایش یافته است و همچنین میزان تحقق این بودجه با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.

نوروزی ادامه داد: احیای زاینده رود از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری اصفهان است، اما رفع این معضل در حد استان نیست و با توجه به اینکه مساله زاینده رود به ٣ استان اصفهان و چهار محال و خوزستان مربوط می‌شود نیازمند یک نگاه فرا استانی و ملی است.

وی خاطرنشان کرد: در طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی مشکل زاینده رود را مطرح کردیم؛ همچنین در راستای حل مشکل زاینده رود جلسات متعددی را با معاونان رئیس جمهور برگزار کرده‌ایم.

نوروزی با بیان اینکه زاینده رود از جنبه‌های مختلف مرمتی، حفظ زیر ساخت، احیای تالاب گاوخونی قابل بررسی است، از معاون وزیر امور خارجه کشور خواست که با نگاه دفاع از محیط زیست وام‌هایی از اعتبارات صندوق‌های بین‌المللی برای احیای زاینده رود اخذ شود و شهرداری آمادگی دارد که این موضوع را پیگیری کند تا بتوان بسیاری از معضلات حوضه زاینده رود را رفع کرد.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته روابط اصفهان با شهرهای خواهرخوانده‌ها کمرنگ شده بود که با روی کار آمدن مدیریت شهری جدید این روابط احیا شد؛ با شیوع ویروس کرونا فرصت همکاری جدید ایجاد و با بسیاری از کشورهایی مانند کویت، اسپانیا و… روابطمان را احیا کردیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: این دوره مدیریت شهری اصفهان فرصت خوبی برای دولت بود زیرا بسیاری از اقدامات از طریق دیپلماسی رسمی قابل اجرا نیست و می‌توان برخی از این اقدامات را از طریق دیپلماسی غیر رسمی و به واسطه شهرداری‌ها پیگیری کرد.

کد خبر 495033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.