وزارت خارجه از کمک به فعالان بخش خصوصی اصفهان دریغ نخواهد کرد

یکصدودومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه به عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرسول مهاجر، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این جلسه، تسهیل زمینه مراودات اقتصادی ایران با کشورهای خارجی را وظیفه این معاونت بیان کرد.

وی گشودن بن بست مراودات خارجی از طریق برجام و به جریان افتادن مذاکرات وین تحت نظر شورای عالی امنیت ملی را از جمله اقدامات وزارت امور خارجه دانست.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد: این مذاکرات مبتنی بر مقاومت مردم به نتیجه رسیده و گشایشی دراقتصاد کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تاکتیک‌های بایدن با سلف وی متفاوت است گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده که فشار حداکثری بر ایران سیاست درستی نبوده و تاکتیک خود را نسبت به ایران تغییر داده است.

مهاجر افزود: در صورت رسیدن مذاکرات به نتیجه مطلوب باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد و با کمک بخش خصوصی و دولتی در توسعه زیرساخت‌های کشور برای صادرات وارد عمل شد.

وی گفت: تولید تنها با ارتقا مراودات و در نتیجه توسعه صادرات رشد می‌یابد و لازم است دست اندرکاران بخش خصوصی و دولتی به رونق تولید کمک کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های وزارت خارجه برای کمک به فعالان بخش خصوصی اصفهان به کار گرفته خواهد شد، افزود: پتانسیل‌های بی شماری در اصفهان وجود دارد و با تغییر روش‌ها در صورت ادامه فشارهای بین المللی نیز می‌توان این ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کرد و وزارت خارجه از هیچ کمک در این حوزه دریغ نخواهد کرد.

در ابتدای این جلسه نیز رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن خوشامدگویی به معاون وزیر، ابراز امیدواری کرد که با همت وی و همکارانش شاهد توسعه کسب و کار برون مرزی اقتصاد ملی و اصلاح ساختاری در سفارت خانه‌ها برای محوریت قرارگرفتن فعالیت‌های اقتصادی به منظور کمک به فعالان اقتصادی باشیم.

در این جلسه چند نفر از اعضای بخش خصوصی شورا نیز نظرات و مسائل خود در خصوص کمک دولت و وزارت خارجه به مراودات خارجی بخش خصوصی را بیان کردند.

در پایان این جلسه از سند مطالعات الگوی توسعه مناطق هفتگانه استان اصفهان رونمایی شد.

کد خبر 495023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.