سنگ سیاه به یکی از زیباترین گذرهای شیراز تبدیل می‌شود

شهردار شیراز گفت: محله تاریخی سنگ سیاه تا سه ماه آینده به یکی از زیباترین گذرها و مسیرهای بافت تاریخی تبدیل می‌شود.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور در آئین امضای تفاهم نامه همکاری برای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در محله تاریخی سنگ سیاه، اظهار کرد: ایجاد گذر فرهنگ و هنر در محله تاریخی سنگ سیاه یک ارزش افزوده فرهنگی ویژه را برای محله به ارمغان می‌آورد. این ارزش افزوده فرهنگی به هویت بخشی بافت تاریخی کمک می‌کند و در این راستا اقدامات و همکاری‌های لازم را برای اجرای تفاهم نامه انجام می‌دهیم.

وی افزود: محله تاریخی سنگ سیاه با انجام اقداماتی در راستای به روز کردن اقدامات دستگاه‌های خدمات رسان همچون زیرزمینی کردن شبکه برق، اجرا و نوسازی شبکه آب، فاضلاب و گاز و سپس کف سازی، بدنه سازی و نورپردازی و نصب شیر آتش نشانی در کوچه‌ها و گذرها محله سنگ سیاه، تا سه ماه آینده به یکی از زیباترین گذرها و مسیرهای بافت تاریخی تبدیل می‌شود.

شهردار شیراز با یادآوری سال‌های پیشین که بسیاری از زیاد معتادان و افراد کارتن خواب در محله تاریخی سنگ سیاه تجمع می‌کردند، گفت: با افتخار می‌گویم که امروز و با اقدامات شده طی چند سال گذشته، سنگ سیاه به یکی از قطب‌های قدرتمند اقتصاد گردشگری شیراز تبدیل شده است و با ایجاد گذر فرهنگ و هنر، ارزش افزوده آن افزون‌تر نیز می‌شود.

اسکندرپور ادامه داد: با وجود محدودیت‌های اقتصادی و شیوع کرونا در کشور اما توانستیم در سال ۹۹ اتفاقات خوبی را برای بافت تاریخی فرهنگی رقم بزنیم و امروز با قاطعیت و استناد به آمار و مستندات اعلام می‌کنم که اقدامات، پروژه‌ها و سرمایه گذاری‌های انجام شده در دو سال گذشته در بافت تاریخی فرهنگی شیراز معادل کل سال‌های پیشین است.

کد خبر 495017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.