درخواست کشورهای اسلامی از شورای حقوق بشر در مورد جنایات صهیونیست‌ها

گروه کشورهای اسلامی عضو شورای حقوق بشر از رییس شورای حقوق بشر خواستند برای رسیدگی فوری به نقض فاحش حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بیت المقدس شرقی جلسه ویژه تشکیل دهد.

به گزارش ایمنا، گروه کشورهای اسلامی عضو شورای حقوق بشر رسماً از رئیس شورای حقوق بشر درخواست کردند برای رسیدگی فوری به نقض فاحش حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بیت‌المقدس شرقی، یک جلسه ویژه تشکیل دهد.

بر اساس نامه سفیر پاکستان در ژنو خطاب به رئیس شورای حقوق بشر که شامگاه چهارشنبه از طرف کشورهای عضو گروه سازمان همکاری اسلامی ارسال شده، درخواست شده است که با توجه به فوریت موضوع، جلسه ویژه شورای حقوق بشر برای روز پنج شنبه آینده مورخ ۵ خرداد تشکیل شود.

علاوه بر ۵۶ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی، چند کشور غیر اسلامی شامل کوبا، ونزوئلا، چین، بولیوی، آفریقای جنوبی، مکزیک، نامیبیا، اریتره از این ابتکار حمایت کرده‌اند. طبق آئین کار شورای حقوق بشر، برگزاری نشست ویژه شورا برای رسیدگی به موارد نقض فاحش و گسترده حقوق بشر مستلزم درخواست حداقل ۱۶ کشور عضو است. ۱۳ کشور اسلامی عضو شورای حقوق بشر به همراه چند کشور غیر اسلامی عضو شورا از جمله ونزوئلا، کوبا، بولیوی و چین، درخواست نشست ویژه شورا را امضا کرده‌اند.

طی امروز (پنجشنبه) درگیری‌ها در غزه و سرزمین‌های اشغالی در حالی روز یازدهم خود را پشت سر می‌گذارد که رژیم صهیونیستی بیش از ۲۳۰ شهروند غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده که نیمی از آنها زن و کودک هستند. حملات جنگنده‌های صهیونیستی به غزه تاکنون بیش از ۵۰۰ ساختمان و خانه را به‌طور کامل ویران و افزون بر ۷۲ هزار نفر را بی خانمان و آواره کرده و بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

کد خبر 494989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.