۲۴ هزار ماینر غیرمجاز در استان تهران کشف شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: از آغاز مقابله با ماینرهای غیر مجاز حدود ۲۴ هزار ماینر در سطح استان تهران کشف و جمع آوری شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از توزیع نیروی برق استان تهران، تیموری اظهار کرد: از آغاز مقابله با ماینرهای غیر مجاز حدود ۲۴ هزار ماینر در سطح استان تهران کشف و جمع آوری شده که به استناد گزارش پلیس اقتصادی کشور حدود ۲۲ درصد کشفیات ماینر غیر مجاز در کشور متعلق به استان تهران بوده است.

وی افزود: در نتیجه اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با رمز ارزها، حدود ۴۶ مگاوات از بار شبکه کاهش یافته و از حدود ۴۳ میلیون کیلووات هدر رفت انرژی جلوگیری و ۵۵۰ میلیارد در آمد ریالی حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با رمز ارزها به آموزش‌های ویژه نحوه شناسایی استخراج رمرز ارز برای مأمورین قرائت و مأمورین تست و بازرسی، ایجاد حساسیت در مقامات انتظامی و قضائی سطح استان و افزایش همکاری نهادهای مرتبط، پایش مستمر کنتورها و بررسی مصارف مشترکین با دیماند بالا، انجام بازدیدهای میدانی و برگزاری طرح‌های جهادی با استفاده از گروه‌های عملیاتی اشاره کرد.

تیموری در ادامه با اشاره به برخی چالش‌های موجود در حوزه رمز ارز خواستار همکاری مقامات قضائی برای عدم ترخیص رمز ارزهای غیر مجاز تا پایان تابستان و الزام به پرداخت هزینه انرژی مصرفی شرکت‌های توزیع برق برای ترخیص ماینرها شد.

وی افزود: همچنین بر لزوم بازنگری در صدور جواز تأسیس و ذکر مکان استخراج رمز ارز، استعلام مقامات قضائی از وزارت صمت برای رهگیری دستگاه‌های مجاز تا محل نصب، لزوم پروانه بهره برداری به همراه جواز تأسیس برای مزارع استخراج مجاز، ورود پلیس فتا و رسانه ملی برای آگاه سازی عموم مردم در خصوص ریسک‌های بالای سرمایه گذاری در مبادله رمز ارزها و همکاری وزارت ارتباطات با شرکت‌های زیر مجموعه برای شناسایی محل‌های استخراج رمز ارز به عنوان پیشنهادهای راه گشا برای مقابله هدفمند تر با تولید رمز ارزها غیر مجاز تاکید کرد.

کد خبر 494970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.