بهره‌برداری از ۴۷ اتوبوس‌بازسازی شده در اصفهان

۲۷ دستگاه اتوبوس بازسازی شده اصفهان ظهر امروز _ پنجشنبه ٣٠اردیبهشت ماه_ با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهردار و رئیس شورای شهر اصفهان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از مهمترین نیازهای شهر و شهروندان برای تحقق سفری راحت و هوای پاک در شهری آرام در اولویت برنامه‌های شهری قرار گرفته است، مدیریت شهری در سال‌های اخیر تمامی توان خود را به کار گرفته تا بتواند این مهم را به سرانجام رسانده و تحولی چشمگیر در حمل و نقل شهری به عنوان خدمتی ماندگار برای شهروندان به ثمر برساند

بدین منظور شهرداری اصفهان در سال «پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» با حمایت و پشتیبانی صندوق کارآفرینی امید، اقدام به بازسازی تعدادی از اتوبوس‌های شهری کرد که منجر به حمایت از ایجاد و تثبیت اشتغال، کاهش آلودگی زیست محیطی، افزایش بهره‌وری مصرف سوخت و ارتقای ایمنی حمل و نقل می‌شود، کرده است.

امروز ۲۷ دستگاه اتوبوس بازسازی شده شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان رونمایی شد؛ برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

تعدادی از اتوبوس‌ها در کارخانه پیشرو دیزل و تعدادی در تعمیرگاه شهرداری اصفهان به طور مشترک بازسازی شده است.

تراموا باید در اصفهان اجرایی شود

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: طی سال‌های گذشته شهرداری اصفهان با اولویت قرار دادن مسائل زیر ساختی به ویژه در حوزه حمل و نقل به دلیل ارتباط مستقیم با محیط زیست و کاهش آلودگی‌ها اقدامات بسیار مهمی انجام داده است.

وی افزود: امسال ۴ هزار میلیارد تومان از بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان به حوزه حمل و نقل اختصاص داده شده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: طی سه سال گذشته در پروژه قطار شهری اصفهان اقدامات بسیار مهمی رخ داده است، به طوری که در این دوره مدیریت شهری در سال ۹۶ خط یک مترو ظرف مدت ۴ ماه احداث شد و خط یک مترو بعد از ۱۷ سال در اختیار شهروندان قرار گرفت؛ استقبال بی نظیری از مترو را شاهد بودیم به طوری که تعداد مسافر در روزهای پایانی سال ۹۸ به ۱۲۰ هزار نفر رسید و این روند با سرعت خوبی پیش می‌رفت که متأسفانه با شیوع ویروس کرونا تعداد مسافران کاهش یافت.

نوروزی خاطرنشان کرد: خط دو متروی اصفهان طی سال‌های گذشته آغاز شد و تا امروز از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده به طوری که از دو جبهه شمال شرق (زینبیه) تا غرب شهر اصفهان کار احداث آغاز شده است؛ دستگاه TBM از جبهه شرق در دو تونل فعال است و در جبهه غرب حفاری یک تونل از طریق دستگاه TBM آغاز شده است.

وی گفت: همچنین مطالعات خط ۳ متروی اصفهان نیز انجام شده است و برخی از محل‌های احداث ایستگاه خریداری شده است.

وی ادامه داد: اقدامات اولیه طرح تراموا در طی یک قرارداد مشارکتی بین قرارگاه خاتم الانبیا و شهرداری اصفهان صورت گرفته است و اقدامات نهایی آن در وزارت کشور در حال پیگیری است؛ امیدوارم شورای عالی ترافیک نیز تصمیم نهایی را اتخاذ کند تا طرح از میدان جمهوری تا میدان آزادی اجرایی شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: علیرغم برخی مانع تراشی‌ها تراموا باید در اصفهان اجرایی شود؛ خرسندیم که سنگ بنای این کار در دوره مدیریتی گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوس رانی شهرداری اصفهان اقدامات بسیار ارزنده‌ای انجام‌شده است؛ زیرا از سال ۹۶ تا به امروز بیش از ۱۵۰ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه شده است و مذاکرات خرید تعدادی اتوبوس جدید بین شهرداری اصفهان و وزارت کشور صورت گرفته است.

نوروزی تصریح کرد: اصفهان به عنوان اولین شهر بازسازی اتوبوس‌های فرسوده را طی مذاکراتی با سازمان برنامه و بودجه آغاز کردو قرار شد برای هر دستگاه اتوبوس ۲۸۰ میلیون تومان وام پرداخت شود و از این مبلغ شهرداری اصفهان حدود ۵۰ میلیون تومان بلاعوض تقدیم کند و حدود ۲۴۰ میلیون توسط صندوق کار آفرین امید به عنوان وام کم بهره پرداخت شود.

وی ادامه داد: اصفهان به لحاظ مختلف ظرفیت‌های بالایی دارد امیدوارم بتوانیم در بازسازی اتوبوس‌ها هم موفق عمل کنیم؛ یقین دارم این حرکت می‌تواند ما را به شعار برنامه ۱۴۰۵ شهر زیست پذیر نزدیک کند زیرا یک شهر آلوده، پر از ترافیک که آسایش مردم را خدشه دار می‌کند نمی‌تواند زیست پذیر باشد؛ قطعاً شهری زیست پذیر است که اتوبوس‌های آن از استاندارهای لازم برخوردار باشد؛ خطوط بی آر تی آن توسعه پیدا کند؛ تراموا و متروی شهر هرروز در حال توسعه باشد و فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی ترویج پیدا کند و ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری تکمیل شود.

شهردار اصفهان افزود: انسجام، وحدت و همراهی مجموعه مدیریتی استان و همکاری با دولت همچنین همدلی بین شورای شهر و مدیریت شهری اصفهان و حمایت‌های شهروندان که در راستای تداوم انقلاب عمرانی است ما را بر آن داشته است تا در حوزه مدیریت شهری برای خدمت به مردم درنگی نکنیم و این را با افتخار اعلام می‌کنم که در حوزه حمل و نقل و عمومی اقدامات بسیاری خوبی انجام شده است و این اقدامات در هر شرایط ادامه پیدا می‌کند و هیچکس نمی‌تواند جلوی این حرکت عظیم را که یک شهر زیر شهر در حال ساختن است متوقف کند. مگر ناتوانی در تأمین منابع مالی که به لطف خدا این مسئله با مشارکت دولت و بهره‌مندی از اوراق مشارکت در حال ادامه است.

وی ادامه داد: اصفهان استحقاق خدمات ارزنده‌ای را دارد، زیرا این شهر به عنوان مرکز ایران باید مورد توجه همه قرار گیرد، بنابراین اگر بخواهیم گردشگری در کشور رونق یابد شهری مانند اصفهان با سابقه‌ای دیرینه و با ذخایر تاریخی دارای تمامی زیر ساخت‌های لازم است بر همین اساس نمی‌توان این شهر را از داشتن مسیر ۷۷۷ کیلومتری دوچرخه سواری محروم کرد بنابراین امیدواریم مسیر را به گونه‌ای جلو ببریم که اصفهان بتواند از شأن و جایگاه خود برخوردار شود و هرکس به این شهر می‌آید، شاهد رعایت تمامی این استاندارها باشد.

بازسازی اتوبوس‌ها در شرایط تحریم کار سختی بود

همچنین علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این آئین اظهار کرد: یکی از وظایف مدیریت شهری ایجاد زمینه آرامش، آسایش و رضایت شهروندان در شهر است و باید به بهترین نحو ممکن به آن‌ها خدمت شود.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان قدر زحماتی که برای شهر کشیده می‌شود را می‌دانند و خدمات مدیریت شهری را رصد می‌کنند، افزود: خدمات شهرداری تسهیل‌گر امور مردم است و وظیفه داریم دغدغه شهروندان را روز به روز کاهش دهیم و شأن و منزلت آن‌ها را علی‌رغم مشکلاتی که وجود دارد حفظ کرده و حداقل‌های ممکن را برایشان فراهم کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید در نظر گرفت که ارائه خدمات در چه زمان و موقعیتی انجام می‌شود، تصریح کرد: مردم باید بدانند که اگر خدمتی در این شرایط اقتصادی و تحریم‌ها اتفاق می‌افتد، با سختی زیادی همراه است.

وی گفت: در شرایط فعلی خرید اتوبوس‌های جدید امکان پذیر نیست بر همین اساس هوشمندانه از امکانات موجود استفاده و اتوبوس‌های شهری اصفهان بازسازی شد تا جریان خدمت متوقف نشود.

نصراصفهانی افزود: مدیریت شهری به عرصه نوسازی اتوبوس‌ها ورود کرد که مورد استقبال شورای شهر و سپس بخش خصوصی قرار گرفت و بودجه لازم برای اجرای این تصمیم در نظر گرفته شد؛ نهایتاً شرایطی ایجاد شد که علی‌رغم شرایط اقتصادی و تحریم‌های حداکثری این اقدام انجام شود.

وی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی معتقد بود در شرایط بحران فرصت‌هایی ایجاد می‌شود که این فرصت‌ها در شرایط معمول به‌دست نمی‌آید، ادامه داد: بازسازی اتوبوس‌ها از مصادیق این سخن است زیرا در صورتی که در شرایط همواری قرار داشتیم تمایلی برای بازسازی اتوبوس‌های فرسوده نبود و برهمین اساس در دل این بحران فرصتی ایجاد شد تا با نهایت صرفه جویی در هزینه‌ها اتوبوس‌های فرسوده بازسازی شود که امیدواریم این اقدامات استمرار داشته باشد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری اصفهان اراده دارد که از بین تصمیمات ممکن بهترین تصمیم را اتخاذ کند بنابراین اگر امروز به دنبال کاهش آلودگی هوا و ایجاد شرایط استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی مطلوب هستیم باید زیر ساخت آن هموار شود.

وی با بیان اینکه سرزندگی در شهر اصفهان جریان دارد، افزود: امیدواریم با استمرار اقدامات در این زمینه بیش از گذشته در خدمت شهروندان موفق باشیم و شرایط زیست بهتر را برای آن‌ها ایجاد کنیم.

کد خبر 494961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.