ریختن نخاله ساختمانی در معابر و مناطق غیرمجاز ممنوع است

شهردار مشگین شهر با بیان اینکه شهرداری از سال گذشته تاکنون نزدیک به یکصد تن انواع نخاله ساختمانی از سطح این شهر جمع آوری کرده است، گفت: ریختن مصالح و نخاله های ساختمانی در معابر و مناطق غیرمجاز ممنوع است.

رحمت انوری آذر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از فضای میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب، سکنی و یا هر نوع فعالیت دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری کرده و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن توسط مأموران خود اقدام کند.

وی افزود: معابر عمومی متعلق به عموم شهروندان است و کسی حق ندارد تحت هر شرایطی مخصوصاً با ریختن مصالح و نخاله ساختمانی آن را مسدود کند.

شهردار مشگین شهر یادآور شد: از سال گذشته تاکنون شهرداری نزدیک به یکصد تن انواع نخاله ساختمانی از سطح این شهر جمع آوری به محل‌های مجاز حمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه در شهرستان مشگین شهر دو مکان سه راه روستای وراغول و طیاره میدانی شهر آلنی برای ریختن مصالح و نخاله ساختمانی تعیین شده است، اما متأسفانه عده‌ای از شهروندان نخاله‌های خود را به محل‌های غیرمجاز مثل پارک جنگلی و روستای قره درویش حمل می‌کنند.

انوری آذر تصریح کرد: افرادی که اقدام به ساخت و ساز می‌کنند، باید نخاله‌های ساختمانی خود را از طریق شرکت‌های فعال جمع آوری و حمل نخاله در محل‌های مجاز تخلیه کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان خودروهای فرسوده و اسقاطی خودشان را در پارکینگ و یا محل‌های مناسب نگهداری کرده و از رها کردن آن در سطح شهر خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، مشگین شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

کد خبر 494919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.