احداث پناهنگاه نگهداری سگ های بدون صاحب در تالش

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش گفت: به منظور کنترل سگ‌های بدون صاحب و کاهش نگرانی شهروندان پناهگاهی برای نگهداری این حیوانات در روستای راهنما محله این شهرستان احداث شده است.

نامدار سکوتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این روزها معضل سگ‌های بدون صاحب برای مردم شهر گردشگر پذیر تالش تبدیل به یک دغدغه دائمی شده و شهروندان خواستار جمع‌آوری این سگ‌ها از سوی مجموعه مدیریت شهری هستند.

وی افزود: در سال گذشته شهرداری با کمک یکی از حامیان احداث پناهگاه در روستای راهنما محله در زمینی به مساحت نزدیک به دو هکتار را آغاز کرد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش ادامه داد: متراژ بنای ساختمان پناهگاه حدود یکصد متر مربع وسعت، دارای هشت اتاقک بزرگ و تعدادی اتاقک کوچک برای نگهداری سگ‌ها و یک اتاق برای جراحی و عقیم سازی بوده و دور زمین با فنس محصور شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از ۳۰ قلاده سگ بدون صاحب توسط شهرداری و همکاری حامیان حیوانات پس از زنده‌گیری به پناهگاه منتقل شدند.

سکوتی یادآور شد: سگ‌های بدون صاحب پس از زنده گیری در پناهگاه شستشو شده و زیر نظر دامپزشک انگل زدایی، واکسینه و عقیم سازی و پلاک کوبی می‌شود و عقیم سازی به مرور زمان جمعیت این حیوانات را در شهر تالش کاهش خواهد داد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش تصریح کرد: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود که افرادی از سایر شهرها پس از جمع آوری سگ‌های بدون صاحب آنها را شبانه با خودروهای باری حمل و در حاشیه شهر تالش رهاسازی و مشکلاتی برای شهرداری و شهروندان ایجاد می‌کنند که باید تدبیری مناسب از سوی مسئولان برای رفع این معضل اندیشیده شود و با کنترل مبادی ورودی از ورود خودروهای حامل سگ‌ها به داخل شهرها جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که توانایی و شرایط نگهداری از سگ‌ها را دارند می‌توانند با مراجعه به معاونت خدمات شهری شهرداری تالش نسبت به دریافت آنها به عنوان حیوانات نگهبان در مراکز دامپروری، صنعتی و کشاورزی اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 494890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.