کارنامه درخشان وزارت ارتباطات در زمان شیوع کرونا

معاون وزیر ارتباطات گفت: معتقدم وزارت ارتباطات در دوران کرونا کارنامه بسیار درخشانی داشت. با آغاز شیوع ویروس کرونا، در عرض دو هفته بار ترافیک شبکه دو برابر شد و مجموعه وزارت ارتباطات ظرف مدت کوتاهی این مشکل را حل کرد.

به گزارش ایمنا، حسین فلاح جوشقانی که در این دوران وظیفه سیاست‌گذاری و رگولاتوری را برعهده داشت، معتقد است وزارت ارتباطات توانسته کارنامه درخشانی به نام خود ثبت کند.

به گفته وی وزارت ارتباطات در دوران کرونا کارنامه بسیار درخشانی داشت. با آغاز شیوع ویروس به یک باره در عرض دو هفته بار ترافیک شبکه دو برابر شد. در حال حاضر در شبکه روزانه بیش از ۴۰ هزار ترابایت مصرف دیتا داریم. بخش زیادی از این ترافیک مربوط به بحث‌های آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان است که با توجه به زیرساخت‌های مناسب، سرویس با کیفیت ارائه می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات افزود: علاوه بر این، وزارت ارتباطات در این دوران ارائه بسته‌های متعدد اینترنت رایگان برای دانشجویان، دانش‌آموزان، معلمان، اساتید، حوزه‌های علمیه و… را اجرایی کرد. پیامک‌های آگاهی‌رسانی در حوزه کرونا نیز یکی دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات بود که در این بازه زمانی بیش از ۱۰ میلیارد پیامک به شهروندان ارسال شد. علاوه بر این، بحث رایگان کردن شبکه شاد، سایت‌های دانشگاه‌ها و کمک به راه‌اندازی کانال ارتباطی ۴۰۳۰ و… نشان می‌دهد تمام سعی وزارت ارتباطات کمک به مدیریت بحران کرونا بوده است.

جوشقانی گفت: معتقدم شیوع کرونا در کنار تمام مشکلاتی که ایجاد کرد، تحول دیجیتالی را در ایران شکل داد. شیوع کرونا همچنین به رونق دولت الکترونیک کمک کرد اما اگر زیرساخت‌های ارتباطی در کشور وجود نداشت هیچکدام از این اتفاقات شکل نمی‌گرفت و کشور با مشکل مواجه می‌شد. در اسفند ۹۸ وزیر ارتباطات جلسات روزانه برای بررسی وضعیت شبکه در حوزه زیرساخت و اپراتورها برگزار می‌کرد و تا شب عید ۹۹ این وزارتخانه موفق شد ترافیک را در شبکه مدیریت کند. در این مدت تمام اپراتورهای ثابت و سیار در همه زمینه‌ها با وزارت ارتباطات همکاری کردند.

وی تاکید کرد: در این اقدامات نیز رگولاتوری به‌عنوان هماهنگ کننده و ناظر، یکی از پایه‌های اصلی پیشبرد اهداف بود. هدف ما باید در این باشد که با کمک و تقویت یکدیگر شرایط را بهبود ببخشیم. مردم سرویس مناسب می‌خواهند و حاضرند هزینه آن را بپردازند. اگر گله‌ای دارند به دلیل پایین بودن کیفیت و عدم پشتیبانی سرویس‌هاست. باید بدانیم سرویسی که اکنون مناسب است، سال آینده مناسب نخواهد بود و باید سرویس‌ها توسعه پیدا کند.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 494870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.