سالن اجلاس سران اصفهان میزبان هنر مجسمه‌سازان می‌شود

شهردار اصفهان گفت: بیش از یک‌هزار میلیارد تومان برای احداث سالن اجلاس سران در اصفهان هزینه شده است و از آنجایی که این مکان به محل آمد و شد جهانیان تبدیل می شود، نصب سردیس‌هایی در محیط اطراف آن پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در جلسه دیدار با حمیدرضا آویشی، مجسمه‌ساز اهل زاهدان که در جریان سفر مدیران شهری اصفهان به استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: توان و ظرفیت هر شهر با دیگری متفاوت بوده و تبادلات میان شهرها می‌تواند منجر به ارتقای سطح توانایی هر دو شهر شود.

وی افزود: در چند روزی که در استان سیستان و بلوچستان مهمان بودیم، جلسات و بازدیدهای متعددی داشتیم و با آنکه فرصت کم بود، تاکید داشتیم که حتماً با یکی از هنرمندان این استان دیدار کنیم.

شهردار اصفهان از آویشی دعوت کرد به اصفهان آمده و حاصل دسترنج هنر خود را در قالب المان شهری در این شهر به نظاره عمومی بگذارد.

نوروزی با تاکید بر اینکه هنرمندان باید هم‌وزن اصفهان نقش ایفا کنند، ادامه داد: اصفهان یک شهر هنری بوده و المان و نمادهای شهری و سردیس‌های بسیاری دارد و اخیراً اقبال بیشتری هم به این موضوع شده است؛ بدین سبب تمایل داریم با فراخواندن هنرمندان در این خصوص کار بیشتری شود.

وی با بیان اینکه قصد داریم تا پایان دوره پنجم، کارهایی که کرده‌ایم را تکمیل کنیم، اضافه کرد: بیش از یک‌هزار میلیارد تومان برای احداث سالن اجلاس سران در اصفهان هزینه شده است و از آنجایی که این مکان محل آمد و شد جهانیان است، نصب سردیس‌هایی در محیط اطراف آن پیش‌بینی شده است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: گاهی دیدن محیط از دورتر، نگاهی متفاوت برای هنرمند ایجاد می‌کند لذا حضور هنرمندان از شهرهای دیگر در اصفهان می‌تواند تأثیر بالایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه زاهدان سابقه طولانی ندارد و یک شهر جوان است بنابراین باید روی هویت این شهر بیشتر کار شود، گفت: ما فارغ از معماری، تاریخ و تمدن بر جای مانده از اعصار گذشته، درختان چنار ۱۵۰ ساله اصفهان را نیز هویت شهر می‌دانیم.

در دوره پنجم اتفاقات خوبی برای تلفیق هنر با فضای شهری رخ داده است

علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای شهر اصفهان نیز در این دیدار با دعوت از حمیدرضا آویشی برای حضور در اصفهان، گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و باید برای اهالی این شهر و دیگران جذابیت هنری و فرهنگی بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری برای تلفیق هنر با فضاهای شهری و حضور بیشتر هنرمندان در شهر اتفاقات خوبی افتاده و تمایل داریم نقش‌آفرینی هنرمندان را در رشته‌های مختلف شاهد باشیم.

نصراصفهانی افزود: استمداد از هنر برای شهروندان و برای هر کسی که به اصفهان سفر می‌کند فرصتی مغتنم است و امیدواریم هرچه زودتر شما را در اصفهان ببینیم.

وی اظهار کرد: جایگاه و شأن و منزلت هنرمندان همیشه فرصت خوبی است و هر جای این کشور که یک هنرمند وجود داشته باشد باید گرامی داشته شده و از هنر و توانمندی‌های او نهایت استفاده بشود.

نگاه حمایتی شهرداری اصفهان به هنر

محمد عیدی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز در دیدار با بیان اینکه مدیران شهری اصفهان پا به هر شهری گذاشته‌اند، با هنرمندان آن شهر نیز دیدار کرده‌اند، افزود: شهردار اصفهان همواره تاکید داشته که این شهر کانون میان‌فرهنگی باشد و پیش از شیوع کرونا هم اتفاقات خوبی در این خصوص رخ داد.

وی ادامه داد: در موزه هنرهای معاصر اصفهان میزبان آثار هنر مجسمه‌سازان بزرگی هستیم و هنرمندان با ایجاد نمادهای درون شهر، برای اصفهان ارزش‌آفرینی می‌کنند.

عیدی خاطرنشان کرد: موزه هنرهای معاصر در اصفهان شاید تنها موزه در نوع خود باشد که زیر نظر شهرداری اداره می‌شود که موید نگاه حمایتی شهرداری از هنر است.

اصفهانی‌ها همواره به استقبال هنر رفته‌اند

همچنین حمیدرضا آویشی، مجسمه ساز اهل زاهدان با بیان اینکه دانشگاه هنر اصفهان هنرمندان بزرگی را به کشور معرفی کرده، گفت: اصفهانی‌ها همواره مردمی هنرمند هستند، همواره به استقبال هنر رفته‌اند و در ایران آوازه هنر آن‌ها پیچیده است.

وی تاکید کرد: نگاه من به هنر همیشه جدی بوده است و وقتی می‌بینم مدیری اینگونه به‌طور جدی از هنر حمایت می‌کند خرسند می‌شوم.

آویشی افزود: هنر هنرمندان مجسمه‌ساز چه آن‌هایی که سبک سنتی کار می‌کنند چه آنهایی که از هنر پست مدرن در کنار سنتی استفاده می‌کنند باید گرامی داشته شده و ارزش گذاشته شود.

وی تصریح کرد: هر کاری که بتوانم و در حد توانم باشد برای اصفهان خواهم کرد و افتخار می‌کنم آثار هنر من در این شهر به یادگار بماند.

کد خبر 494856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.