به دام افتادن قاتل مسلح

دستگیری عاملان گروگان‌گیری، دستگیری توزیع‌کنندگان داروهای تقلبی، کشف کالای قاچاق، سرقت طلا، کشف سلاح قاچاق، به دام افتادم کلاهبردار و دستگیری قاتل مسلح را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی مراغه گفت: ربایندگان تاجر ترکیه‌ای با تلاش مأموران پلیس آگاهی در این شهرستان دستگیر شدند.

توحید فارسی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر ربوده شدن یک تاجر ۵۰ ساله ترکیه‌ای که در زمینه میوه و خشکبار فعالیت دارد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات و تحقیق گسترده‌ای توسط پلیس در زمینه یافتن سرنخ‌ها از فرد ربوده‌شده آغاز شد و کارهای اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی به نتیجه رسید.

فرمانده انتظامی مراغه اضافه کرد: در نهایت پس از هماهنگی قضائی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه، این تاجر از چنگال ربایندگان آزاد و یکی از آدم‌ربایان نیز دستگیر شد.

وی گفت: همچنین مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات کامل از متهم دستگیرشده، دو نفر از همدستان وی را نیز شناسایی و دستگیر کردند و متهمان در بازجویی‌های تکمیلی به نقشه ربودن تاجر ترکیه‌ای با انگیزه اختلاف مالی بر سر معامله سیب به ارزش چهار میلیارد تومان اعتراف کردند.

فارسی اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری توزیع‌کنندگان داروهای تقلبی

رئیس پلیس فتا اظهار کرد: فردی با اقدام به تبلیغ و توزیع داروهای تقلبی در فضای مجازی شناسایی و در مخفیگاهش واقع در غرب تهران دستگیر شد.

داوود معظمی گودرزی افزود: در بازرسی از محل فعالیت متهم، تعداد ۵۵ قلم از انواع داروی‌های تقلبی کشف شد.

رئیس پلیس فتا تهران با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: افراد باید هرگونه اخبار و اطلاعات خود مبنی بر فعالیت توزیع کنندگان داروهای تقلبی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق لوازم الکترونیکی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا مأموران ما از انتقال محموله لوازم الکترونیکی با استفاده از دو دستگاه خودروی سواری به پارکینگ یکی از مراکز تجاری مطلع شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

علی ولی‌پور گودرزی تصریح کرد: مأموران با بررسی موضوع و استفاده از شگردهای پلیسی خودروهای سواری را شناسایی و به محض ورود به پارکینگ آن‌ها را توقیف کردند.

وی گفت: در بازرسی از خودروهای مذکور، ۶۴۹ دستگاه تبلت، ۲۳۰ عدد هندزفری و ۱۹ عدد کارت گرافیکی قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه دستگیری مرتبطان پرونده نیز در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان، چهار میلیارد تومان برآورد شده است.

۱۰ فقره سرقت از مغازه طلافروشی

رئیس کلانتری ۱۲۷ نارمک گفت: مالک مغازه طلافروشی با مراجعه به پلیس اعلام داشت خانمی که کودک دو ساله‌ای همراهش بود، بعد از چند سری مراجعه به مغازه وی و انتخاب طلای مورد علاقه‌اش، امروز از مغازه وی سرقت کرده است.

صادق ضرونی اظهار کرد: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که متهم در روز آخر به جای طلای واقعی، بدل آن را به مالک مغازه تحویل داده است و به بهانه‌ای از مغازه خارج شده است.

وی افزود: مأموران پلیس پس از آن‌که دریافتند این سارق شش فقره سرقت به شیوه بدل‌اندازی در هفته گذشته در محله نارمک انجام داده است، نامبرده را شناسایی و حین ارتکاب جرم بدل اندازی در یک طلافروشی بازداشت کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم به ۱۰ فقره سرقت طلا و جواهرات در هفته گذشته به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان اعتراف کرده و تاکنون دو تن از مال‌باختگان، متهم را شناسایی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیق برای کشف سایر جرایم احتمالی در دستور کار قرار دارد و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۹۶ قبضه سلاح جنگی و شکاری

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اظهار داشت: مأموران پایگاه دهم این پلیس در رصدهای اطلاعاتی موفق به شناسایی فردی شدند که به تبلیغ و خرید و فروش انواع سلاح‌های جنگی، شکاری و مهمات در فضای مجازی مشغول بود.

علی ذوالقدری ادامه داد: مأموران طی یک عملیات به مخفیگاه متهم در حوالی خیابان پاسداران اعزام و او را دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۴۸ قبضه سلاح جنگی، ۴۷ قبضه سلاح غیرمجاز شکاری، ۱۶۴ عدد تیر و کمان جنگی، سه هزار و ۲۴۲ عدد فشنگ جنگی و ۱۱۷ عدد فشنگ سلاح شکاری کشف شد.

به دام افتادن کلاهبرداری که با اسکناس جعلی اقدام به خرید اقلام مختلف می‌کرد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قزوین از کشف پیش دستانه کلاهبرداری و اسکناس جعلی در قالب خرید اقلام و دستگیری یک متهم در این رابطه خبر داد.

آرش مرادی اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر کلاهبرداری از طریق خرید اقساطی با پرداخت چک‌های سرقتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده و تحقیقات پلیس مشخص شد فردی در سایت‌های مجازی (دیوار، شیپور، واتساپ) اقدام به خرید اموال آگهی شده با شرایط چک، با چک‌های سرقتی و اسکناس‌های جعلی می‌کند.

این مسئول انتظامی ادامه داد: در این رابطه و با هماهنگی مقام قضائی و تلاش کارآگاهان و اقدامات فنی و اطلاعاتی یک متهم شناسایی شد و پس از چند روز تعقیب و مراقبت شبانه‌روزی سرانجام طی یک عملیات غافلگیرانه در محدوده شهر قزوین در حالی که قصد خرید یک دستگاه کنسول بازی را داشت دستگیر و جهت تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی گفت: در روند تحقیقات علاوه بر کشف تعدای تراول‌های جعلی، متهم اعتراف کرد که با استفاده از چک‌های سرقتی و اسکناس‌های جعلی اقدام به خرید در فضای مجازی می‌کرده است.

به دام افتادن قاتل مسلح

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از دستگیری قاتل فراری در شهرستان رشت خبر داد و گفت: قاتل در تحقیقات پلیس به قتل همسر خود در کرمانشاه اعتراف کرد که از وی یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۱۱ عدد فشنگ جنگی کشف شد.

علیرضا حدادی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی گیلان با اشرافیت اطلاعاتی از حضور قاتل فراری در یکی از روستاهای شهرستان رشت مطلع شدند و دستگیری وی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به تحقیقات و بررسی‌های انجام شده توسط پلیس برای شناسایی مخفیگاه قاتل فراری، گفت: مأموران پلیس آگاهی متهم این پرونده را شناسایی و با هماهنگی قضائی این قاتل فراری را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند که از وی یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۱۱ عدد فشنگ جنگی کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه قاتل در تحقیقات پلیس به قتل همسر خود در کرمانشاه اعتراف کرد، افزود: قاتل انگیزه خود را اختلافات خانوادگی با مقتول اعلام کرد و پس از دستگیری با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.‌

کد خبر 494780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.