کدخدایی: درباره داوطلبان ریاست جمهوری هنوز به نظر نهایی نرسیده‌ایم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: هنوز به هیچ نظر نهایی در رابطه با صلاحیت نامزدها در شورای نگهبان نرسیدیم چرا که مطالب مختلفی نسبت به افراد وجود دارد که باید تک تک آنها بررسی شود.

به گزارش ایمنا، عباسعلی کدخدایی روز چهارشنبه درباره جلسه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز دومین جلسه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و اسناد و مدارک مربوط به داوطلبان ریاست جمهوری به بحث گذاشته شد.

وی افزود: در این جلسه مانند جلسات قبل، اسناد و مدارک پرونده‌ها مطرح و اعضا نظرات و مباحث خود را بیان کردند. بعد از ظهر هم جلسه عمومی شورای نگهبان برگزار خواهد شد، اگر لازم باشد جلسات دیگری هم خواهیم داشت تا رسیدگی‌ها انجام شده و تا موعد قانونی، نتایج را اعلام کنیم.

سخنگوی شورای نگبهان درباره این که آیا احراز صلاحیت یا عدم احراز تاکنون از فردی یا افرادی مشخص شده است، گفت: هنوز به هیچ نظر نهایی در شورای نگهبان نرسیدیم. مطالب مختلفی نسبت به افراد وجود دارد که باید یک‌یک آنها بررسی شود و نظرات کارشناسی و مراجع رسمی را بدانیم البته پیرامون افراد بحث‌های مختلفی شده است اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم.

کدخدایی درباره انتشار بعضی از اخبار درباره احراز و عدم احراز و تأیید صلاحیت نامزدها گفت: بله من خودم به این گونه مطالب واکنش نشان دادم. مطالب را تکذیب کردیم و از همه دوستان و علاقمندان درخواست می‌کنیم که از انتشار شایعات بپرهیزند و قطعاً اگر مطلبی باشد و به جمع بندی نهایی برسیم حتماً از طریق رسانه‌های مختلف اعلام خواهیم کرد.

وی درباره این که آیا در ۵ روز اول کار تأیید صلاحیت‌ها تمام خواهد شد، افزود: نمی‌توانم الان نظر قطعی را اعلام کنم و این منوط به جلسه بعدازظهر امروز است اگر بتوانیم در جلسه بعدازظهر به جمع بندی برسیم شاید بتوانیم در فرصت پنج روزه اول این کار تمام شود اما اگر نشود باید ۵ روز دیگر را هم استفاده کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 494730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.