۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مهدگل سرخ در چهارباغ عباسی

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: کاشت گل سرخ در مسیر باغ‌های صفوی از همان زمان‌ها در چهارباغ عباسی مرسوم بوده که طبق این سنت، طرح جدید کاشت این گل در منطقه سه با هزینه‌ای بیش از پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اقدامات ایجاد طراوت مضاعف در مسیر چهارباغ عباسی برای شهروندان، اظهار کرد: کاشت گل سرخ در مسیر چهارباغ از زمان‌های دور مرسوم بوده است در این راستا شهرداری اصفهان مسیر باغ‌های صفوی را گلباران کرده است.

وی افزود: قسمت اعظم مسیر باغ‌های صفوی در مرکز شهر است که این مرکزیت از میدان امام حسین (ع) آغاز شده و با گذر از میدان انقلاب، در ادامه باغ‌های صفوی به سمت خارج شهر ادامه داشته است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به هزینه ۱۰ میلیارد ریالی سالیانه تهیه گل‌های فصلی در چهارباغ عباسی، تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۳۰ هزار بوته سلوی، ۲۶ هزار شاخه گل شمعدانی و پایان سال بیش از ۴۲ هزار بوته گل شب بو در این محور کاشته شده است.

وی افزود: با اجرای طرح کاشت گل‌، ۲۵ هزار بوته گل سرخ و ۲۶ هزار شاخه گل شمعدانی در فضای سبز چهارباغ و بوته‌های گل در ۱۸۰۰ گلدان جدید کشویی کاشته شده است.

کارگر با اشاره به هزینه پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی طرح جدید کاشت گل، خاطرنشان کرد: با توجه به مرمت محور میانی چهارباغ عباسی، نصب مبلمان شهری، جاری شدن آب در آبراهه و حوض‌های احداث شده، محیط چهارباغ را به گردشگاه ویژه‌ای تبدیل کرده و با گلکاری‌های دوره‌ای محیط پرطراوت و شادابی را برای همشهریان ایجاد کرده است.

کد خبر 494719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.