معیشت مردم بدون احیای برجام تغییر چندانی نمی کند

یک دیپلمات سابق وزارت امور خارجه گفت: هر جناح و کاندیدایی که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پیروز شود باید پارادوکس ایجاد شده بین برنامه‌های هسته‌ای و اقتصاد ایران را حل و فصل کند زیرا معیشت مردم بدون احیای برجام تغییر چندانی نخواهد داشت.

قاسم محبعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد تأثیر احیای برجام بر انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: به نظر می‌رسد روند مذاکرات وین با چالش‌های متعددی روبه‌رو شده و اکنون اظهارات مقامات عضو برجام ضد و نقیض است بنابراین آینده این مذاکرات تا انتخابات مشخص نیست.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مهمترین موضوعاتی که به چالش برجام تبدیل شده است درخواست لغو تحریم برخی از چهره‌های شاخص ارگان‌های رسمی کشور است در صورتی که این موضوعات ربطی به مذاکرات هسته‌ای ندارد اما لغو این تحریم‌ها برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

این دیپلمات سابق وزارت امور خارجه ادامه داد: موضوع رفع تحریم اشخاص ایرانی یکی از جدی‌ترین چالش‌های پیش روی مذاکرات وین بوده و در صورتی که به نتیجه نرسد، تیم دیپلماسی ایران راضی نخواهد شد زیرا در داخل کشور با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهند شد.

محبعلی یادآور شد: کشورهای غربی به دنبال توافقی کوتاه مدت با دولت فعلی تهران نیستند و قطعاً با در نظر گرفتن ٰآرایش انتخاباتی فعلی در کشور، تمهیداتی را خواهند اندیشید.

وی خاطرنشان کرد: هر جناح و کاندیدایی که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پیروز شود باید پارادوکس ایجاد شده بین برنامه‌های هسته‌ای و اقتصاد ایران را حل و فصل کند زیرا معیشت مردم بدون احیای برجام تغییر چندانی نخواهد داشت.

کد خبر 494644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.