برای آبیاری فضای سبز با کمبود آب مواجه هستیم

شهردار گلشهر گفت: سال ۹۹ از محل بودجه شهرداری بالغ بر یک میلیارد تومان در بخش فضای سبز شهری هزینه شده است.

علی نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تغییر سیستم آبیاری فضای سبز شهری گلشهر مهمترین اقدام در حوزه فضای سبز شهری است، اظهار کرد: با اجرای طرح لوله‌گذاری در بلوار شهر گلشهر (از محله ورزنه تا وداغ) مصرف آب کاهش یافته و راندمان در آبیاری بلوار اصلی شهر افزایش یافت.

وی افزود: سال ۹۹ استخر دو هزار و ۸۰۰ متر مکعبی ذخیره آب در محله کنجدجان احداث شد که آب چاه شهرداری در آن ذخیره می‌شود سپس برای آبیاری فضای سبز پمپاژ می‌شود و در صورت اصلاح شبکه آبیاری در محله کنجدجان مشکل آبیاری فضای سبز چهار محله بر طرف خواهد شد.

شهردار گلشهر با بیان اینکه شش پارک این شهر از طریق یک سیستم نوین (تحت فشار) آبیاری می‌شود، گفت: سال ۹۹ از محل بودجه شهرداری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بخش فضای سبز شهری شامل لوله گذاری انتقال آب، توسعه فضای سبز و خرید سه ساعت آب کشاورزی، خرید و نصب تجهیزات ورزشی و وسایل بازی کودکان در پارک‌های شهر و ساماندهی مبلمان شهری پارک‌ها هزینه شده است.

وی ادامه داد: وسعت فضای سبز شهری گلشهر ۱۸ هکتار شامل شش پارک و میادین و بلوارهای شهر می‌شود که سرانه فضای سبز شهروندی در این شهر ۱۸ مترمربع است.

نیکبخت با بیان اینکه در آبیاری فضای سبز شهری گلشهر با کمبود آب مواجه هستیم، گفت: آبیاری از محل یک حلقه چاه شهرداری و یک استخر ذخیره آب و سه ساعت آب چاه تأمین می‌شود.

کد خبر 494616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.