۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
کاهش غیرمنتظره نرخ بیکاری انگلیس

نرخ بیکاری انگلیس برخلاف پیش بینی های قبلی به کمترین سطح پنج ماه اخیر رسید.

به گزارش ایمنا، مرکز آمار انگلیس اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور در ١٢ ماه منتهی به مارس با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۴.۸ درصد رسید که ۰.۲ درصد کمتر از انتظار کارشناسان قبلی و کمترین بیکاری ثبت شده در این کشور طی پنج ماه اخیر بوده است.

شمار بیکاران این کشور طی این مدت با ۱۱ هزار نفر کاهش به یک میلیون و ۶۵۹ هزار نفر رسید. به گفته کارشناسان، اصلی ترین عامل مؤثر بر نرخ بیکاری انگلیس طی این مدت مربوط به تعدیل نیرو برخی شرکت‌ها در نتیجه شیوع کرونا بوده است.

طی این مدت شمار شاغلان انگلیسی ۸۴ هزار نفر بیشتر شده و به ۳۲ میلیون و ۵۱۴ هزار نفر رسیده است. نرخ اشتغال نیز که نسبت جمعیت شاغل به کل جمعیت سنی مناسب برای کار کردن را اندازه می‌گیرد به ۷۵.۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

متوسط نرخ بیکاری انگلیس در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۲۰ معادل ۶.۹۷ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۸۴ با ۱۲ درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۱۹۷۳ با ۳.۴ درصد بوده است.

تونی ویلسون- مدیر مرکز مطالعات اشتغال انگلیس- در همین رابطه گفت: با نگاه بلندمدت، لازم است دولت حمایت‌های بیشتری از بازار کار به عمل آورد در غیر این صورت با ریسک ایجاد بحران‌های بعدی مواجه خواهیم شد. اقتصاد سال قبل ۱۰ درصد کوچک شد و این یعنی خسارت وارد به آن فراتر از چیزی بوده است که به دولت امکان دهد احیای آن را بدون دخالت نظاره گر باشد و کمکی نکند.

بانک مرکزی انگلیس پیشتر اعلام کرده بود انتظار بازگشت نرخ بیکاری به محدوده ۵.۴ درصدی که در ماه دسامبر به ثبت رسیده بود را ندارد و وضعیت اشتغال با بازگشایی مجدد کسب و کارها رو به بهبود خواهد رفت.

منبع: ایسنا

کد خبر 494596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.