مونسان: تعمیق روابط ایران و روسیه از طریق ملت‌ها شکل می‌گیرد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با سفیر روسیه در ایران تاکید کرد که تعمیق روابط دو کشور از طریق ملت‌ها شکل می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، علی اصغر مونسان با اشاره به اهمیت روابط بین ملت‌ها، گفت: تعمیق روابط میان دو کشور نه از طریق دولت‌ها بلکه به‌وسیله روابط میان ملت‌ها شکل می‌گیرد؛ اگر به‌دنبال سطح بالای روابط میان دو کشور ایران و روسیه هستیم باید این روابط بین ملت‌ها شکل بگیرد.

وی به اولین سفر خود به روسیه اشاره و تصریح کرد: من از آن سفر خاطرات خوبی در ذهن دارم و بر این اعتقادم که هرچقدر رفت‌وآمد بین ملت‌ها بیشتر شود، روابط بین دو کشور تعمیق پیدا می‌کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امضای برنامه اقدام مشترک و لغو روادید گروهی گردشگری ایران و روسیه را از مهم‌ترین اقدامات در این راستا عنوان کرد.

«لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران نیز در این دیدار به سفر گروهی از فعالان صنعت گردشگری روسیه به ایران اشاره کرد و گفت: این گروه در سفر خود پتانسیل‌های ایران را شناسایی و ارزیابی کردند و فردا (چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) به روسیه باز می‌گردند.

وی با اشاره به علاقه مردم روسیه برای سفر به ایران، افزود: گردشگران روسیه مشتاق سفر به مقاصد ناشناخته و گردشگری ماجراجویانه هستند و ایران با پیشینه تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و پتانسیلی که در اکوتوریسم دارد، مقصدی مناسب برای آن‌ها به شمار می‌آید.

سفیر روسیه در ایران با تاکید بر اهمیت سفر مونسان به روسیه و لغو روادید گروهی دو کشور، گفت: رئیس آژانس فدرال گردشگری روسیه از شما برای سفر به روسیه دعوت به عمل آورد که متأسفانه این سفر میسر نشد، اما به‌زودی برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای سفر انجام خواهد شد و برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی گردشگری ایران و روسیه به امضای طرفین خواهد رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 494584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.