فیلم «پدر» در جشنواره جهانی فیلم فجر

فیلم سینمایی «پدر» در بخش بهترین فیلم بین‌الملل اسکار، در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می آید.

به گزارش ایمنا، «پدر» ساخته کریستینا گروزوا و پیتر یالچانوف در مقام نماینده سینمای بلغارستان در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار، در بخش نمایش‌های ویژه سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

گروزوا و یالچانوف برای مخاطبان جدی جشنواره جهانی فجر نام‌هایی آشنا هستند. فیلم «گلوری» ساخته این دو کارگردان، پیش‌تر و در دوره سی و پنجمین جشنواره فجر به نمایش درآمد و توانست سیمرغ‌های بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد این رویداد را از آن خود کرد.

«گلوری» جایزه سینمای نوین جشنواره لوکارنو، جایزه بهترین فیلم جشنواره کلکته، جایزه بهترین فیلمنامه فیپرشی، جایزه بزرگ آستریاس جشنواره فیلم گیخون و بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم دابلین را نیز دریافت کرده بود.

فیلم «پدر» که به گفته کارگردانان سومین بخش از سه گانه‌ای است که با «درس» و «گلوری» آغاز شده بود، برنده جایزه بهترین فیلم در جشنواره‌های کارلووی واری و تیرانا شده و در جشنواره‌های تورنتو، ال گونا، مینسک و وایادولید در بخش رقابتی حضور داشته است.

در خلاصه داستان «پدر» آمده است: پس از مرگ والنتینا، همسایه‌اش ادعا می‌کند که زن درگذشته، با او تماس تلفنی گرفته است. پس از این اتفاق، پسر والنتینا، پاول و پدر سوگوارش، واسیلی، که مدت‌ها هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر نداشته‌اند، سفری آغاز می‌کنند که به رابطه آن دو با هم و با محیط پیرامونشان مفهومی جدید می‌بخشد.

اشتفان دوبرویی در «سینه اروپا» درباره این فیلم نوشته است: «پدر همزمان می‌تواند به مخاطب اجازه دهد تا با معنای آن بازی کند، زیرا بینندگان متفاوت فیلم را بر اساس تجربیات شخصی خود به شکلی متفاوت دریافت و درک می‌کنند.»

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمد مهدی عسگر پور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 494491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.