مقابله فیس‌بوک با مخالفان تزریق واکسن

علی‌رغم ادعاهای فیس بوک در زمینه ممنوع کردن انتشار پیام‌های مخالف تزریق واکسن کرونا، هنوز تعداد زیادی از این پیام‌ها در این شبکه اجتماعی در دسترس است و فیس بوک به جنگ انها رفته است.

به گزارش ایمنا، تعداد زیادی عکس و تصویر در فیس‌بوک در دسترس است که در آنها تزریق واکسن اقدامی‌غلط و مشکل آفرین توصیف شده است. برخی کاربران فیس‌بوک از این تصاویر در قالب عکس نمایه استفاده می‌کنند که این امر به انتشار گسترده پیام‌های ضد واکسیناسیون در این شبکه اجتماعی کمک کرده است.

در بسیاری از این تصاویر ادعا شده که تزریق واکسن بر روی کارکرد سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی می‌گذارد. در برخی از این تصاویر نیز جمله "من به سیستم ایمنی بدنم و نه تزریق واکسن اطمینان دارم"، درج شده است. با انتشار گزارش‌هایی در این زمینه در مطبوعات و رسانه‌های مختلف سخنگوی فیس‌بوک نقض سیاست‌های این شبکه اجتماعی به دنبال انتشار تصاویر یادشده را تأیید کرد و افزود که برای حذف این تصاویر تلاش خواهد شد.

علیرغم تلاش فراوان مقامات بهداشتی و سیاسی در آمریکا هنوز میلیون‌ها نفر در این کشور حاضر به تزریق واکسن کرونا نیستند و بیم دارند این کار به آنها آسیب بزند. این افراد به طور گسترده از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار نظرات خود و تأثیرگذاری بر افکار عمومی‌استفاده می‌کنند و این نگرانی وجود دارد که افراد مذکور طرز فکر بخش قابل توجهی از مردم را نیز تغییر دهد.

منبع: فارس

کد خبر 494490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.