خرید ۳ هزار تن قیر با ۲۴ میلیارد تومان اعتبار

شهردار اردبیل گفت: سه هزار تن قیر برای تامین کارخانه‌های آسفالت شهرداری اردبیل به ارزش ۲۴ میلیارد تومان خریداری و ذخیره‌سازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: با پشتیبانی مجموعه شورای شهر اردبیل در خرید تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز برای کارخانه آسفالت و سایر مجموعه‌ها سعی داریم تا از فصل کاری به نفع عمران و آبادانی شهر بیشتر استفاده کنیم.

وی فصل کاری محدود اردبیل را با شرایط جوی متفاوت یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری اردبیل نقدینگی مورد نیاز برای خرید سه هزار تن قیر را نداشت، در رایزنی با شرکت نفت پاسارگاد و از طریق بورس نسبت به خرید قیر اقدام کردیم که البته این روند با چک سه ماهه و تضمین شش مورد از املاک شهرداری اتفاق افتاده است.

شهردار اردبیل قیر را محصول استراتژیک و تغییر قیمتی آن را در بازار بورس به روز اعلام کرد و گفت: هیچ شرکتی حاضر نیست با چک سه ماهه قیر عرضه کند اما با تلاشی که در یک ماه اخیر انجام دادیم، شرکت پاسارگاد را قانع کردیم تا نسبت به تأمین قیر مورد نیاز کارخانه آسفالت شهرداری اردبیل اقدام کند.

لطف‌اللهیان به قیمت بالای هر تن قیر به ارزش هشت میلیون تومان اعلام کرد و افزود: برای تهیه سه هزار تن قیر شهرداری ۲۴ میلیارد تومان منابع پرداخت خواهد کرد که این امر در قالب چک سه ماهه و با تضمین و تعهد ملکی انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به هیچ وجه در این معامله سود دو درصد نیز محاسبه نشده و ما از فرصت به وجود آمده برای خرید قیر با روش مطمئن اقدام کردیم تا از فصل کاری به نفع عمران و آبادانی به ویژه آسفالت معابر و کوچه‌ها استفاده کنیم.

لطف‌اللهیان اضافه کرد: این معامله به نفع شهرداری است و قطعاً در مهلت مقرر سعی و تلاشمان بر تأمین مبالغ چک خواهد بود تا شهرداری از بابت املاکی که تضمین داده، به مشکلاتی بر نخورد.

وی با اشاره به پرداخت حق بیمه چهار درصدی کارگران حجمی در قالب مشاغل سخت و زیان‌آور ادامه داد: در حال حاضر از شرکت‌های فعال این مبلغ چهار درصد را کسر می‌کنیم، اما مشکل ما مربوط به شرکت‌هایی است که در گذشته فعال بوده و هم اکنون هیچ فعالیتی با شهرداری ندارند و ما موظف هستیم حق بیمه چهار درصد را از دیون بلامحل پرداخت کنیم.

شهردار اردبیل عنوان کرد: با تصویب شورای شهر قرار شد برای ۱۱ نفر از کارگران حجمی حق بیمه چهار درصد سخت و زیان‌آور پرداخت شود تا مشکلاتی متوجه بازنشستگی آنها نشود.

وی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی به هیچ وجه خود را طرف حساب با شرکت‌های پیمانکاری نمی‌داند و شهرداری موظف است این مبالغ را پرداخت کند تا مشکلات احتمالی رفع شود.

لطف‌اللهیان به ضرورت تأیید به موقع کمیته تطبیق در باب مصوبات شورا و ابلاغ سریع آن به شهرداری برای گره‌گشایی از مشکلات مردم تصریح کرد: در فرآیند تصویب تعرفه سال ۱۴۰۰ و کمک شهرداری به خانه ریاضیات با مشکل تفسیر قوانین در هیئت تدبیر روبه‌رو بودیم که بالاخره با دخالت هیئت رفع اختلاف و صدور حکم صریح مشکلات رفع شده است.

شهردار اردبیل گفت: امیدواریم کمیته تطبیق فرمانداری اردبیل به صورت شفاف و روشن تصمیم خود را اعلام کرده و از هرگونه موازی‌کاری در این زمینه و ابلاغ به موقع مصوبات خللی به وجود نیاید.

منبع: ایسنا

کد خبر 494482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.