اجرای طرح روشنایی گذرگاه‌های عابر پیاده شهر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: این کلانشهر در اجرای طرح روشنایی گذرگاه‌های عابر پیاده شهری پیشرو در کشور بوده است.

مسعود بنده‌خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از آنجا که وجود نور و روشنایی، امنیت و کاهش خطرات ناشی از عبور عابران پیاده در گذرهای عرضی را رقم می‌زند، شهرداری اصفهان بر آن شد تا طرح روشنایی گذرگاه‌های عابر پیاده را اجرایی کند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۰ نقطه در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان به صورت پایلوت به این سیستم روشنایی مجهز شده است که در تعدادی از گذرگاه‌ها با تاریکی هوا، روشن خواهند شد و تعدادی دیگر با نزدیک شدن هر عابر پیاده به محل ورودی گذرگاه، به صورت اتوماتیک روشن شده و عابر می‌تواند با ایمنی و آرامش خاطر عبور کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان این که هزینه اجرای سیستم روشنایی هر گذرگاه عابر پیاده حدود ۱۴ میلیون تومان است، اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری ۸۰ گذرگاه دیگر نیز به این سیستم مجهز شود و بتوانیم با کمترین هزینه بیشترین تأثیر را بر کاهش تعداد تصادفات عابران پیاده داشته باشیم.

وی افزود: کمبود دید و روشنایی در گذرگاه‌های هم‌سطح عابران پیاده، معمولاً یکی از اصلی‌ترین علل بروز تصادفات عابر و خودرو است. ایجاد سیستم روشنایی متمایز در محل تردد از راهکارهای مهم کاهش این نوع حوادث به شمار می‌رود.

کد خبر 494477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.