بازسازی ۱۸ دستگاه اتوبوس درون شهری در قزوین

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: در سال ۹۹ روزانه ۱۳ هزار و ۲۹۶ نفر مسافر در ناوگان اتوبوسرانی قزوین جابه‌جا شده‌اند که این آمار نسبت به سال‌های پیش از شیوع کرونا کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین، شیما زرآبادی‌پور در این باره اظهار کرد: سال ۹۹ سازمان اتوبوسرانی با ۱۶۴ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی، ۴۸ دستگاه اتوبوس بخش عمومی و ۲۴ خط اتوبوس با مجموع طول ۱۹۵ کیلومتر روزانه به‌طور میانگین روزانه ۱۳ هزار و ۲۹۶ نفر مسافر را جابه‌جا کرده است.

وی افزود: به‌علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی یا کاهش ظرفیت ناوگان، آمار جابه‌جایی مسافر در سال ۹۹ نسبت به سال‌های پیش از آن با کاهش چشمگیری همراه بود، زیرا در سال‌های پیش از آن به‌طور میانگین روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از طریق این ناوگان جابه‌جا می‌شدند.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به وجود شش فضای تعمیرگاهی این سازمان با مجموع مساحت دو هزار و ۲۱۵ متر مربع، عنوان کرد: ناوگان اتوبوسرانی قزوین، ۴۹۹ عدد ایستگاه و سه مورد پارکینگ با مجموع مساحت ۹۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع را داراست.

وی تعداد اتوبوس‌های بازسازی شده در سال گذشته را ۱۸ دستگاه اعلام کرد و گفت: سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین از گذشته پیشگام در بازسازی اتوبوس‌ها در کشور بوده است.

زرآبادی‌پور تصریح کرد: سازمان اتوبوسرانی قزوین ۴۰۵ دستگاه مینی‌بوس را تحت نظارت خود دارد هم‌چنین ۳۳۶ دستگاه مینی‌بوس و ۳۵ دستگاه اتوبوس نیز به‌عنوان سرویس مدرسه تحت نظارت این سازمان فعالیت می‌کنند.

زرآبادی‌پور در رابطه با اقدامات پیش روی این سازمان عنوان کرد: به‌روزرسانی سامانه AVL (سامانه خودکار موقعیت‌یابی وسیله نقلیه) و مدیریت ناوگان، اجرای طرح به‌روزرسانی سامانه کارت بلیط، پایش و نظارت مدیریت مالی رانندگان و ارائه درگاه پرداخت NFC، بازسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس، اصلاح خطوط اتوبوسرانی در راستای طرح جامع و راه‌اندازی خطوط تندرو در ناوگان از جمله برنامه‌های پیش روی این سازمان است.

کد خبر 494463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.