دومین سفر هیئت دانش‌بنیان ایرانی به ارمنستان

بازار ارمنستان ظرفیت بالایی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دارد همچنین تبادلات تجاری با ارمنستان می‌تواند نقشی تأثیرگذار در توسعه روابط دوجانبه داشته باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیش از ۳۰ شرکت ایرانی بهمن‌ماه سال گذشته با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به کشور ارمنستان سفر کردند. این اتفاق زمینه‌ساز توسعه تبادلات فناورانه میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و فناوران ارمنستانی شد.

گسترش تعاملات دو جانبه میان ایران و ارمنستان بسیار راهبردی و حیاتی است. بازار ارمنستان ظرفیت بالایی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دارد همچنین تبادلات تجاری با ارمنستان می‌تواند نقشی تأثیرگذار در توسعه روابط دوجانبه داشته باشد. رابطه دیرینه و چندین هزار ساله ایران و ارمنستان مزیت و فرصتی است تا با بهره‌گیری درست از آن بتوان بازاری پرسود و ارزشمند برای محصولات فناوران ایرانی ایجاد کرد.

بر همین اساس و پس از سفر چهار روزه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به کشور ارمنستان این بار هفت تا ۱۰ تیرماه سال جاری هیئت تجاری و فناور با حضور رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عازم ارمنستان می‌شوند تا زمینه تعاملات دو جانبه و همکاری‌های فناورانه دو کشور بیشتر از گذشته فراهم شود.

برگزاری دومین نشست میان شرکت‌های ایران و ارمنستان، ملاقات با مقامات اقتصادی ارمنستان و بازدید از زیرساخت‌های صنعتی آن کشور از جمله برنامه‌های این سفر خواهد بود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به آدرس اینترنتی www.tesc.ir مراجعه کنند.

کد خبر 494420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.