گره ۱۷ ساله اراضی پادگان ۰۴ بیرجند باز شد

معاون شهرسازی شهرداری خراسان جنوبی از تغییر کاربری‌ها اراضی پادگان ۰۴ بیرجند خبر داد.

به گزارش ایمنا، فخیم زاده در این باره گفت: با توجه به تغییر کاربری‌ها اراضی پادگان ۰۴ براساس مصوبات کمیسیون ماده ۵، تعیین تکلیف شده و بازگشایی خیابان‌های عدل و معلم و برداشتن دیوار پادگان برای تعریض خیابان ارتش تخریب خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مصوبات در نظر گرفتن قسمتی از اراضی تحت مالکیت ارتش است، افزود: برای تعریض خیابان ارتش اقداماتی صورت گرفته تا عرض این خیابان از ۳۶ متر به ۴۶ متر افزایش پیدا کند.

معاون شهر سازی خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا دیوارهای پادگان برداشته و در آینده نسبت به بازگشایی خیابان‌های عدل و معلم اقدام کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس تصمیمات کمیسیون ماده ۵ که مقرر شد تا عملیات بازگشایی خیابان‌های معلم و عدل بیرجند در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

فخیم زاده با اشاره به مصوبه صورت گرفته اظهار کرد: ارتش باید نسبت به اخذ پروانه ساختمانی برای واحدهای مسکونی سازمانی جدیدی که مقرر شده احداث کند اقدام صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در یک تعامل چند سویه بین شهرداری، شورای شهر، ارتش و راه و شهرسازی مشکل پادگان بیرجند رفع شد، خاطرنشان کرد: کلیات طرح و کاربری‌های مدنظر به تأیید و تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است.

معاون شهر سازی شهرداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در این کمیسیون برای تمام ۳۸ هکتار اراضی پادگان کاربری‌های متعدد فضای سبز، اداری، نظامی، مسکونی، خدماتی، آموزشی، ورزشی تعیین شده است که انجام خواهد شد.

وی در خصوص زمان تعریض خیابان ارتش عنوان کرد: تعریض خیابان یک کار اختیاری یا دل‌بخواهی نیست که به راحتی انجام شود بلکه این طرح در پوسته طرح جامع شهری شرایط و ضوابط خودش را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 494404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.