استقبال کم تاکسیرانان رودسر از طرح تعویض خودروهای فرسوده

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری رودسر با بیان این که در ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر ۱۸۰ تاکسی فرسوده وجود دارد، گفت: به دلیل افزایش قیمت خودرو و نقدی بودی پرداخت وجوه تعویض تاکسی‌های فرسوده این طرح با استقبال بسیار کم تاکسیرانان این شهر مواجه شده است.

قاسم خدادادی دشتکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل ارائه نشدن تسهیلات بانکی از سوی دولت برای متقاضیان طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده درون‌شهری، افزایش زیاد قیمت و نقدی بودن وجوه خرید خودرو، این طرح با استقبال بسیار کم تاکسیرانان رودسر مواجه شده است به طوری که از سال گذشته تاکنون فقط چهار راننده برای ثبت نام در این طرح به سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مراجعه و خودرو خود را تعویض کرده‌اند.

وی افزود: به دلیل افزایش زیاد قیمت خودرو و نقدی بودی پرداخت وجوه طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده، تاکسیرانان این شهر توان مالی برای نوسازی خودرو خود را ندارند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری رودسر خاطرنشان کرد: در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رودسر ۴۵۴ دستگاه تاکسی فعال هستند که از این تعداد در حال حاضر حدود ۱۸۰ دستگاه تاکسی فرسوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی تاکسی‌های شهری رودسر تا حدی فرسوده هستند که همواره رانندگان آن را با چالش و مشکل مواجه می‌کنند.

خدادادی دشتکی افزود: با توجه به این که بسیاری از تاکسیرانان از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند دولت باید برای حمایت از آن‌ها تسهیلات بانکی کم‌بهره از طریق طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده در اختیار این رانندگان قرار دهد تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله خودروهای سمندLX EF7 با قیمت ۱۱۸ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت مصوب ۱۰۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی درون شهری نظر گرفته شده که بازه زمانی تحویل آن‌ها نیز یک تا چهار ماه است.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد

کد خبر 494344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.