۴۰ درصد از تاکسیرانان مشگین‌شهر از داشتن بیمه محروم هستند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر گفت: متاسفانه ۴۰ درصد از تاکسیرانان این شهر از داشتن بیمه تامین اجتماعی محروم هستند.

سید حجت جوادزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین‌شهر ۴۲۴ دستگاه تاکسی درون شهری و ۴۸ دفتر تاکسی تلفنی با ۳۲۴ خودرو فعالیت می‌کند که ۴۰ درصد رانندگان آن بیمه نیستند.

وی افزود: از سال ۱۳۹۰ سازمان تأمین اجتماعی سامانه مربوط به بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر در این سامانه وجود ندارد، رانندگانی که قبل از بسته شدن سایت اقدام به ثبت نام کرده بودند اکنون نیز بیمه آن‌ها تداوم دارد و مابقی رانندگان مشمول حمایت دولت در این حوزه در سال‌های اخیر نمی‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: این سازمان از سال ۱۳۹۷ همواره با نامه‌نگاری پیگیر بیمه رانندگان تاکسی بوده، اما متأسفانه در این راستا به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری و بسیاری از تاکسیرانان داشتن بیمه تأمین اجتماعی است که در حال حاضر بسیاری از رانندگان از داشتن مزایای خدمات درمانی و حقوق بازنشستگی محروم هستند.

جوادزاده خاطرنشان کرد: متأسفانه رانندگان تاکسی در شغل خود از هیچ‌گونه امکانات و مزایایی برخوردار نیستند و داشتن بیمه تأمین اجتماعی کمترین حق آنهاست.

وی افزود: کرایه‌های تاکسی متناسب با نرخ تورم و قیمت‌ها افزایش نیافته و درآمد روزانه رانندگان کفاف هزینه‌های جاری آن‌ها را نمی‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین‌شهر تاکید کرد: امیدواریم با همت مسئولان متولی سریع‌تر سامانه بیمه تأمین اجتماعی تاکسیرانان دوباره برقرار شود تا سازمان حمل و نقل بتواند افراد واجد شرایط را در سامانه ثبت نام کند.

به گزارش ایمنا، مشگین‌شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

کد خبر 494315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.