جایگزینی دوچرخه‌های باری الکتریکی به جای وانت‌ها

شهردار دوبلین در نظر دارد از اوایل ماه ژوئیه به طور آزمایشی دوچرخه‌های باری الکتریکی را برای حمل بار، به جای وانت مورد استفاده قرار گیرد در صورت موفقیت این مرحله، وسایل نقلیه مشابه بیشتری وارد دوبلین و سایر حومه‌ها خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اغلب مردم دنیا از دوچرخه به عنوان وسیله‌ای برای طی کردن مسافت‌های کوتاه یا انجام سفرهای تفریحی بهره می‌گیرند. اگر چه استفاده از این وسیله تردد پاک برای حمل بار بسیار مؤثر به نظر می‌رسد، با این حال عملی کردن آن چالش‌های زیادی پیش رو خواهد داشت اما شهردار دوبلین از پیاده‌سازی چنین طرحی در حومه‌های شهر خبر داده و ادعا کرده که به زودی دوچرخه‌های باری الکتریکی جای وانت‌ها را خواهند گرفت.

در مرحله آزمایشی اجرای پروژه قرار است یک دوچرخه الکتریکی باری اقلام و خدمات فروشگاه‌های شهرک Dún Laoghaire Rathdown را به مقصد برساند. فروشندگان می‌توانند دوچرخه فوق را از کارکنان شهرداری کرایه کنند و به حمل بار خود بپردازند. در صورت رضایت این افراد، پس از پایان مرحله آزمایشی تعداد دوچرخه‌های باری بیشتری وارد Dún Laoghaire Rathdown خواهد شد و وانت‌های باری بنزینی به تدریج فعالیت خود را متوقف خواهند کرد.

علاوه بر این، مردم دوبلین و حومه‌های آن خواهند توانست با فروش وانت‌ها و خودروهای کاری خود، دوچرخه‌های الکتریکی جدید را برای رساندن اقلام به سایر نقاط شهر خریداری کنند البته مرحله آزمایشی کاربرد این دوچرخه‌ها حدود ۶ ماه طول خواهد کشید و پس از آن و در صورت موفقیت پروژه، مراحل بعدی قابل اجرا خواهد بود. طی این مدت داوطلبان استفاده از دوچرخه باری الکتریکی باید ایمنی آن در حین استفاده را تضمین کنند و هر گونه لطمه به این وسیله، مشمول پرداخت جریمه‌های سنگین خواهد بود. علاوه بر این بار این دوچرخه‌ها نباید بیشتر از ۶۰ کیلوگرم باشد تا از بروز هر گونه خرابی در آن‌ها جلوگیری شود.

جایگزینی دوچرخه‌های باری الکتریکی به جای وانت‌ها

کد خبر 494210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.