به گزارش ایمنا و به نقل روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریها از مهدی جمالی نژاد به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی شهرداریها به عنوان حلقه ارتباطی میان مدیریت شهری با جامعه به منظور تحقق شهرداری پاسخگو و اقناع علمی شهروندان، مأموریتهای مهمی نظیر شنیدن صدای شهروندان و انعکاس تقاضاهای آنها به بدنه مدیریتی شهرداری و همچنین انعکاس تصمیمات و اقدامات مدیریت شهری به مردم را برعهده دارند و طی سالهای اخیر به سمت بهره گیری هرچه بیشتر از ابزارهای الکترونیک و هوشمند برای انجام وظایفشان حرکت کرده اند.
وی با اشاره به ضرورت کاهش ارتباط حضوری در جامعه از زمان شیوع کرونا و حرکت دستگاهها به سمت انجام امور در اینترنت و فضای مجازی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا شاهد در اولویت قرار گرفتن گسترش ارتباطات مجازی و افزایش انجام امور در شبکههای اجتماعی از سوی روابط عمومی شهرداریها هستیم و در این راستا ضرورت دارد به منظور ارتقای کیفی و کمی اقدامات و همچنین حضور با برنامه و هدفمند روابط عمومیها در دوران پسا کرونا ضمن ارزیابی و آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته، پیش بینیها و تمهیدات دقیقی برای آینده کار روابط عمومی شهرداریها صورت پذیرد.
رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با اشاره به در پیش بودن ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در روز ۲۸ خرداد ماه گفت: شهرداری و شورا در این دوره علی رغم تحریمهای ظالمانه و محدودیتهای مالی تلاش کردند تا خدمت رسانی به مردم لحظهای دچار توقف نشود.
وی گفت: مدیریت شهری در این دوره علاوه بر تلاش برای گسترش همه جانبه خدمات به مردم، تقویت زیرساختها، تأمین درآمدهای پایدار، حفظ محیط زیست، جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی، حضور کارآمد در برنامههای فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی و… با موضوعات مهمی مانند سیل گسترده ابتدای سال ۱۳۹۸ و شیوع ویروس کرونا هم درگیر بودند و از روابط عمومی شهرداریها انتظار میرود در زمان باقی مانده تا خاتمه فعالیت شورای پنجم اقدامات شاخص و دستاوردهای این دوره مدیریت شهری را به صورت دقیق به مردم و افکار عمومی منعکس کنند.
منبع: ایسنا
نظر شما