خرید ۷ اتوبوس درون شهری از محل اعتبارات اوراق مشارکت

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان از خرید هفت دستگاه اتوبوس درون شهری و یک دستگاه مینی بوس از محل اوراق مشارکت خبر داد.

مجید کاشی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای نخستین بار در شهرداری سمنان ۳۰ میلیارد تومان صرف خرید هفت دستگاه اتوبوس و یک دستگاه مینی‌بوس شد.

وی افزود: شهرداری سمنان یکی از ۱۴ شهرداری کشور است که در اجرای بند (د) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ موفق به اخذ و انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال شده است که باز پرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود این اوراق توسط دولت و ۵۰ درصد اصل و سود سهم شهرداری سمنان است که در این راستا نسبت به تهیه طرح و اخذ موافقت شورای اسلامی شهر سمنان و تاییدیه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و با پذیرش عاملیت و ضمانت بانک رفاه کارگران و یک مؤسسه حسابرسی نسبت به انتشار اوراق اقدام شد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان با بیان این که اتوبوس‌های خریداری شده از لحاظ تجهیزات و استاندارد بودن جز بهترین خودروهای موجود ایران است، گفت: هفت دستگاه اتوبوس مدل «پارسین» درون شهری یورو ۵ و یک دستگاه مینی‌بوس مدل «میدل باس» در ماه‌های آتی به ناوگان اتوبوسرانی شهر سمنان ملحق شده و در خطوط شهری برای استفاده شهروندان شهر اخلاق به کار گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشخصه‌های اتوبوس‌های خریداری شده سیستم آلایندگی یورو ۵ است که بر اساس استاندارهای اروپایی بوده و دارای سیستم تهویه مطبوع با ظرفیت ۴۱ نفر مسافر و همچنین امکان استفاده افراد ویلچرنشین نیز در این اتوبوس‌ها فراهم شده است.

کد خبر 494189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.